مشاور مالی کاخ سفید با طرح ترامپ علیه چین مخالفت کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران - خبرنگاران - مشاور ارشد مالی کاخ سفید روز دوشنبه در مخالفت با طرح ترامپ برای افزایش تعرفه کالاهای چینی گفت که این اقدام برای اقتصاد دو کشور زیان بار خواهد بود.

مشاور مالی کاخ سفید با طرح ترامپ علیه چین مخالفت کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است ، لری کودلو با مخالفت با سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که با افزایش تعرفه ها تنها چینی ها متحمل هزینه بیشتر می شوند گفت که بدون شک فراوری نمایندگان داخلی امریکا نیز متحمل خسارات های سنگین مالی خواهند شد.

کودلو در مصاحبه با خبرنگاران افزوده است : بله من مخالف این طرح هستم زیرا با افزایش تعرفه ها، آمریکایی ها نیز باید هزینه بیشتر پرداخت نمایند.

کودلو در ادامه می گوید ، با افزایش تعرفه ها دو طرف متحمل خسارات زیان بار می شوند اما در این میان چین با توجه به کاهش صادرات به امریکا و پرداخت تعرفه بیشتر زیان بیشتری تحمل خواهد نمود .

مشاور ارشد مالی کاخ سفید توضیح داد تاکنون هیچ یک از اقتصاددانان بزرگ آمریکا با طرح های مالی دونالد ترامپ موافقت نکرده اند و ما بر این باوریم که با اعمال این طرح ها هزینه آمریکایی ها نه تنها کمتر بلکه بیشتر نیز خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت ، با اجرای این طرح میلیاردها دلار از جیب چینی ها به آمریکا پرداخت خواهد شد.

مشاور مالی کاخ سفید همچنین دیروز یکشنبه خاطرنشان کرد که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او، احتمالاً در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن، دیدار و در خصوص مسائل تجاری گفت و گو می نمایند.

لری کودلو مشاور مالی کاخ سفید با اعلام خبر دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین، یادآور شد که در حال حاضر دیدارهای جدیدی بین طرف های مذاکره نماینده پکن و واشنگتن تشکیل نخواهد شد.

آمریکا روز آدینه تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد و جنگ تجاری میان دو کشور بالا گرفت.

کودلو با اشاره به این که چین طی چند هفته گذشته، به بعضی از تعهدات خود پشت پا زده است، یادآور شد که در حال حاضر، مسئله مهم اطمینان از این مسئله است که آیا پکن به تغییراتی که وعده داده است، عمل می نماید یا نه؟

از سوی دیگر لیوخه معاون نخست وزیر چین که ریاست مذاکرات تجاری با آمریکا را بر عهده دارد، ادعای واشنگتن مبنی بر تخلف پکن از تعهداتش را نادرست توصیف کرد و گفت: مذاکرات برای سرانجام جنگ تجاری با آمریکا ادامه دارد و دور بعدی در پایتخت چین برگزار خواهد شد.

آساق**9473**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 196

به "مشاور مالی کاخ سفید با طرح ترامپ علیه چین مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور مالی کاخ سفید با طرح ترامپ علیه چین مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید