معاون رئیس جمهوری افغانستان خواستار برقراری آتش بس شد

به گزارش فروشگاه کوچک، معاون رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در کابل، تداوم خشونت و قتل های هدفمند در جریان مذاکرات صلح را غیرقابل قبول دانست و گفت اگر طالبان با آتش بس موافقت نکند، گفت وگوهای صلح با بن بست روبرو می شود.

معاون رئیس جمهوری افغانستان خواستار برقراری آتش بس شد

محمدسرور دانش امروز (دوشنبه) در دیدار با آرنات پاولز گفت: انتظار می رود با آغاز دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان، روی کاهش خشونت ها و اجرای آتش بس توافق صورت گیرد؛ در غیر آن مذاکرات با بن بست روبرو خواهد شد.

وی گفت: افزایش قتل های هدفمند در روزهای اخیر اعتماد مردم افغانستان نسبت به فرایند صلح را کاهش داده و این باور را تقویت کرده که گروه طالبان هنوز از استراتژی نظامی خود دست بر نداشته است.

معاون رئیس جمهوری افغانستان با بیان اینکه دیدگاه طالبان در مورد آزادی بیان، حقوق زنان، حقوق بشر، حقوق اقلیت ها و آزادی های مدنی مردم تغییری نکرده است گفت: به همین دلیل ما در مذاکرات صلح جهت دشواری را پیش رو داریم .

وی تأکید کرد که دولت افغانستان در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان دیدگاه روشنی دارد که مورد حمایت مردم است، اما انتظار می رود که جامعه جهانی و همکاران بین المللی افغانستان نیز دیدگاه های شان را بیشتر منسجم کنند تا بتوانیم در مورد جزئیات با طالبان به توافق دست یابیم .

آرنات پاولز هم با بیان اینکه افزایش خشونت ها و قتل های هدفمند خبرنگاران و فعالان مدنی غیرقابل قبول است گفت: اگر این فرایند ادامه یابد می تواند روی مذاکرات صلح تاثیر بگذارد و حتی مذاکرات را به بن بست بکشاند.

وی اضافه نمود: در صورت تداوم قتل های هدفمند خروج رهبران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل اشتباه است و حتی باید افراد دیگری هم به این لیست اضافه شوند.

رئیس جمهوری افغانستان نیز امروز در جمع فرماندهان ارتش در وزارت دفاع گفت که حکومت افغانستان متعهد به صلح برای مشارکت و تامین اعدالت و حفاظت از حقوق مردم است .

براساس توافق هیأت دولتی و طالبان، قرار است دور دوم مذاکرات فردا سه شنبه پنجم ژانویه در دوحه پایتخت قطر برگزار شود، اما هیأت دولتی که قرار بود امروز راهی دوحه شوند، برنامه سفر آنها تا فردا به تعویق افتاده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1502

به "معاون رئیس جمهوری افغانستان خواستار برقراری آتش بس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهوری افغانستان خواستار برقراری آتش بس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید