نامه بنیاد ادبیات داستانی به رئیس جمهور با امضای وزیر

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران : مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی از فعالیت در زمینه راه اندازی جشنواره داستان فجر اطلاع داد و گفت: جهت برطرف مشکل ساختمان بنیاد نامه ای به رئیس جمهور با امضای وزیر ارسال نموده ایم.

نامه بنیاد ادبیات داستانی به رئیس جمهور با امضای وزیر

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، محمد حسنی مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در حاشیه مراسم رونمایی از وبسایت گنجینه سخن در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر خروجی جلسه هیات امنای روز دوشنبه بنیاد با سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و اینکه آیا در این جلسه تصمیمی درباره مسائل و شرایط فعلی بنیاد گرفته شد یا خیر؟ گفت: در این جلسه اعضای هیات امنا بر صندلی و اهمیت حوزه ادبیات داستانی تاکید کردند و هم چنین مسائل موجود مطرح و نظراتی هم ارائه شد، اما در تدارک تدابیری هستیم تا کار ادامه یابد.

وی از تنظیم نامه ای به رئیس جمهور با امضای وزیر ارشاد اطلاع داد و گفت: طرح در کارگروه ساماندهی ساختمان های ریاست جمهوری قرار گرفته است؛ امیدواریم به نتیجه برسد، از اوقاف هم تقاضاهایی داشتیم که امید داریم نتیجه بخش باشد اگر هم به نتیجه نرسید سعی می کنیم با همین شیوه مکانی را اجاره کنیم تا با هزینه کمتر تمام فعالیت های بنیاد را با قوت و قدرت ادامه دهیم.

حسنی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر انتها شرایط بنیاد ادبیات داستانی ادامه داد: بهتر است موضوع را به وسیله سرپرست معاونت فرهنگی پیگیری کنید. اما اجازه نمی دهیم هیچ اتفاق نامبارکی رخ دهد. ما در این ساختمان مستاجر بودیم و خوب طبیعتا این شکل از کار به برنامه های ما آسیب می زند، اما با توجه به اینکه مالک بخشی از ساختمان را فروخته شده بنابراین یک جا به جایی در پیش داریم.

وی ادامه داد: تا جایی که مربوط به بنده است حداکثر کوششم را می کنم، سعی می کنم بیش از حد وظایف هم کوشش کنم که این چراغ روشن بماند.

وی هم چنین درباره درنظر داشتن ساختمان دیگری برای بنیاد گفت: گزینه ها و مواردی از راهکار ها پیش روی من قرار گرفته است، اما چون این مسئله بیشتر به وزارتخانه باز می گردد برای همین عنوان می کنم از مدیران ارشاد سوال کنید.

حسنی هم چنین در ادامه سخنان خود از طراحی و راه اندازی جشنواره بین المللی داستان فجر از سال آینده خبرداد و گفت: رایزنی و مذاکرات در این راستا ادامه دارد، چرا که با توجه به اینکه جشنواره های حاضر یا موضوعی و یا تک جایزه هستند، ضرورت جشنواره ای که بتواند در حوزه داستان عمیق تر وارد گردد وجود دارد.

وی توضیح داد: خلاء جایزه بین المللی ادبی حس می شد، جایزه ای که حوزه کودک و نوجوان، داستان کوتاه، بلند، سفرنامه، زندگینامه های داستانی و ترجمه، ویراستاری را نیز در خود جای دهد که در حال آنالیز هستیم، در جلسات نیز با طرح این موضوع وضوع را همه جانبه آنالیز می منیم تا با یک برنامه ریزی منسجم کار را آغاز نموده و جشنواره ای معتب راه اندازی کنیم.

حسنی از تاسیس پژوهشگاه یا دانشکده ذیل فعالیت بنیاد ادبیات داستانی اطلاع داد و گفت: در زمانی که بنیاد آمدم، عنوان کردیم که در ذیل فعالیت های بنیاد ادبیات داستانی باید پژوهشگاه یا دانشکده ای تاسیس گردد؛ چرا که ادبیات و داستان آبشخور حوزه سینما است، اگر بارها شنیده ایم که سینما در حوزه فیلمنامه مسائلی دارد، به ادبیات داستانی ما باز می گردد، پس اگر در این حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد در دهه آینده شاهد شکوفایی حوزه سینما، نمایش و ادبیات خواهیم بود.

رئیس بنیاد ادبیات داستانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تغییرات معاونت فرهنگی به بنیاد ادبیات داستانی نیز خواهد رسید یا خیر؟ گفت: تا به امروز صحبتی با بنده شده و موردی نبوده است، بنده هرکجا تکلیف باشد، یاری خواهم کرد، در این شرایط که چند ماه به سرانجام کار دولت مانده ما بیاد باید بتوانیم کار آغاز شده را به دست آیندگان و دوره بعد بسپاریم و کوشش کنیم که در واقع آنچه ساختیم آبرومندتر باشد؛ بنده در بنیاد ادبیات داستانی مسئول هستم، در این شرایط تنها دغدغه من بنیاد است تا به سر منزل مقصود برسد.

وی گفت: در باقی مسایل نه ورود نموده و نه آنها را پیگیری می کنم، زمانی تکلیف شد در بنیاد ادبیات داستانی مسئولیت داشته باشم، تا زمانی که مسئولیت دارم کار را ادامه خواهم داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 880

به "نامه بنیاد ادبیات داستانی به رئیس جمهور با امضای وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه بنیاد ادبیات داستانی به رئیس جمهور با امضای وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید