وقتی آواز می خوانید در بدن چه اتفاقی می افتد ؟

به گزارش فروشگاه کوچک، آواز خواندن را تنها هنر فراوری صدا ندانید بلکه کاری مفید برای بدن خود تلقی کنید چراکه هنگام آواز خواندن شما جسم و روح تان را در شرایط متفاوتی قرار میدهید.

وقتی آواز می خوانید در بدن چه اتفاقی می افتد ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، بسیاری از افراد صرف نظر از فرهنگ، قوم و ملیت موسیقی و آواز خواندن را دوست دارند و این تنها نشات گرفته از یک حس درونی است و شاید خیلی از آنها حتی دلیل آن را ندانند و از فواید شگفت انگیز آن بی اطلاع باشند به همین دلیل در این بخش از بهداشت و سلامت به مزایای آواز خواندن می پردازیم تا از این به بعد وقتی آواز سر می دهید با به یاد آوردن فواید آن حس بهتری داشته باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

تحقیقات نشان می دهد آواز خواندن به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید زیرا آواز می تواند فشار خون، استرس و اضطراب را کاهش داده و باعث ترشح کورتیزول کمتری گردد در نتیجه بر سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبت خواهد داشت.

بهبود حالت بدن :

شاید کمی تعجب کنید از اینکه یکی از فواید آواز برای سلامتی، بهبود حالت بدن است. صاف ایستادن هنگام آواز خواندن اهمیت زیادی دارد و پس از مدتی برای شما به عادت تبدیل می گردد. علاوه بر این، در چنین حالتی حفره قفسه سینه پهن می گردد و کمر و شانه ها تراز می شوند و به بهبود حالت بدن یاری می نمایند. در حقیقت، این یکی از بهترین مزایای آواز برای سلامتی است که افراد باید بیاموزند و از آن استفاده نمایند تا حالت بدنی خود را بهبود بخشند.

مفید برای ریه :

آواز خواندن برای ریه ها مفید است زیرا اکسیژن بیشتری را وارد ریه ها می نماید و به ساده ترین شکل ممکن این عضو مهم را قوی تر می نماید. علاوه بر این، گردش خون را بهبود می بخشد و دیافراگم را تقویت می نماید. حتی، بعضی معتقدند آواز خواندن بطور منظم می تواند استقامت و ظرفیت هوازی را تقویت کند.

بهبود خواب :

تحقیقات نشان می دهد آواز خواندن به واسطه تقویت ماهیچه های گلو می تواند آپنه خواب و خروپف را برطرف کند.

کاهش سطح استرس :

موسیقی به هر شکلی آرامش بخش است و بیشتر ما حداقل موزیک خاصی داریم که در هنگام اضطراب و استرس به آن گوش دهیم، علاوه بر این آواز خواندن در از بین بردن تنش ها و کاهش استرس نقش مهمی دارد.

مبارزه با افسردگی :

آواز خواندن باعث ترشح اندورفین می گردد، این هورمون احساس شادی و خوشحالی را در مغز بالا می برد به همین دلیل با افسردگی مبارزه می نماید.

بهبود هوشیاری و کاهش آلزایمر :

یکی دیگر از مزایای آوازخواندن تقویت هوشیاری است، زیرا باعث بهبود جریان خون و انتقال اکسیژن به مغز می گردد به همین دلیل در بهبود تمرکز، هوشیاری ذهنی و تقویت حافظه نقش دارد و در درمان افراد مبتلا به آلزایمر و زوال عقل موثر است.

بهبود بیماران مبتلا به پارکینسون:

مطالعات نشان می دهد آواز خواندن می تواند سلامت بیماران مبتلا به پارکینسون را بهبود بخشد زیرا، نه تنها در بهبود تارهای صوتی بلکه در کنترل بلع موثر است و علاوه بر این به حفظ تعادل این بیماران یاری می نماید.

بهبود مهارتهای ارتباطی :

طبق تحقیقات صورت گرفته آوازخواندن برای نوزادان به آمادگی مغز آنها برای ایجاد ارتباط یاری می نماید. از طرفی موسیقی راه آموزش بسیار خوب برای خواندن و نوشتن در سنین کودکی است و از بروز مسائل گفتاری در آینده جلوگیری می نماید.

تقویت اعتماد به نفس :

تقویت اعتماد به نفس یکی دیگر از مزایای آواز خواندن است. چنانچه در نمناک اشاره شده است به چندین دلیل خواندن آواز روی اعتماد به نفس فرد تاثیر گذاشته و آن را قوی تر از پیش می سازد بخصوص اگر این کار را در میان جمع انجام دهد.

تقویت شنوایی :

یکی از مهمترین مزایای آواز خواندن تقویت شنوایی است که افراد باید بدانند و آن را در زندگی خود اعمال نمایند. برای آواز خواندن ابتدا باید خوب گوش دهید تا بتوانید بخوانید پس از این رو بدون آنکه متوجه باشیم قدرت شنوایی خود را تقویت می کنیم.

بهبود پوست :

دو مورد از عوامل مهم در جوان سازی و بهبود پوست، تنفس عمیق و درنتیجه گردش خون، انتقال اکسیژن است که با آواز خواندن به راحتی می توان آن را ایجاد کرد، علاوه بر اینها آواز خواندن از ایجاد چین و چروک در اطراف دهان جلوگیری می نماید.

کاهش فشار خون :

تحقیقات نشان می دهد آواز خواندن به دلیل اثرات آرام بخشی فشار خون را کاهش می دهد. در جریان آنالیز ها و تحقیقات گروهی از بیماران ثابت شد که آنها با آواز خواندن استرس و درنهایت فشار خون خود را کاهش داده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1448

به "وقتی آواز می خوانید در بدن چه اتفاقی می افتد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی آواز می خوانید در بدن چه اتفاقی می افتد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید