پا درد از علائم بیماری سرخرگ محیطی است

به گزارش فروشگاه کوچک، پا درد در بعضی از افراد می تواند از علائم بیماری سرخرگ محیطی باشد.

پا درد از علائم بیماری سرخرگ محیطی است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش، محققان علوم پزشکی در تحقیقی تازه اظهار داشتند: احساس درد در پا ها هنگام راه رفتن یا انجام فعالیت های دیگر می تواند نشانه بیماری سرخرگ محیطی باشد.

بیماری سرخرگ محیطی به آرامی پیشرفت می نماید و با باریک و تنگ کردن عروق خونی، اکسیژن رسانی و جریان مواد مغذی را محدود نموده و موجب گرفتگی و درد در پا ها می گردد.

به گفته متخصصان در صورت تشدید این بیماری می تواند منجر به بروز زخم هایی در پا ها گردد که بهبود پیدا نمی نمایند یا موجب سیاه شدن پا یا انگشتان پا گردد.

دکتر فیصل عزیز از دانشکده پزشکی پنسیلوانیا در این باره گفت: فاکتور های خطرزا برای بیماری سرخرگ محیطی شامل سن و جنسیت می گردد. مردان و تمامی افراد بالای 65 سال بیشتر محتمل است دچار این عارضه شوند. همچنین استعمال سیگار، بالا رفتن فشار خون، کلسترول بالا، دیابت کنترل نشده و بیماری قلبی از دیگر فاکتور های خطرزا به حساب می آید.

به گفته این پزشک افرادی که دچار درد در ناحیه پا هستند و در آن ها فاکتور های خطرزای دیگر نیز مشاهده می گردد ضروری است با متخصص مشورت نمایند. درصورتیکه افراد فعالیت بدنی نداشته باشند یا پیاده روی ننمایند تا زمانیکه بیماری پیشرفت ننموده باشد، متوجه آن نمی شوند.

بسیاری از متخصصان به افراد توصیه می نمایند تا بیشتر راه بروند، زیرا این کار بدن را به ایجاد عروق دیگر در اطراف رگ بسته شده تشویق می نماید. دارو هایی که در درمان فاکتور های خطرزا از قبیل فشارخون بالا و کنترل سطح کلسترول و انسولین مصرف می شوند می توانند در کنترل علائم این بیماری باشد، اما بیماری سرخرگ محیطی در صورتی که شروع گردد قابل بازگشت نیست.

منبع : ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 673

به "پا درد از علائم بیماری سرخرگ محیطی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پا درد از علائم بیماری سرخرگ محیطی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید