پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 24 تیر 1400

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگارانـ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 24 تیر 1400

فردا پنج شنبه 24 تیرماه 1400 هوای تهران آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا هم در شرایط زرد خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و آفتابی حداکثر و حداقل دما در تهران 36 و 25 درجه است. نقشه های هواشناسی از کاهش دمای هوای گرم تا روز آدینه در مرکز خبر می دهند.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و شش درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا دما 34 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: از امروز (چهارشنبه) به تدریج تا آخر هفته با کاهش دما روبرو خواهیم شد.

بعلاوه آسمان تهران فردا (24 تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (25 تیرماه) هم غالبا آفتابی و با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (23 تیر ماه) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن غلظت این آلاینده در بعضی منطقه ها افزایش پیدا خواهد نمود و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات بعدازظهر گردد.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته گردد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (24 تیرماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد نمود و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا گردد.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (24 تیر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در 5 روز آینده به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان، بعضی نقاط استان های کرمان و هرمزگان و نیمه جنوبی فارس ، رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

از امروز تا روز شنبه در استان های ساحلی خزر و بعضی نقاط استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، زنجان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

امروز در بعضی نقاط استان های قزوین، سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران و در پنج روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد خاک پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1802

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 24 تیر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 24 تیر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید