چین اقدام آمریکا در معین هماهنگ کننده تبت را محکوم کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: وزارت خارجه چین امروز دوشنبه گفت، پکن به هیچ وجه اقدام آمریکا در معین هماهنگ کننده ویژه امور تبت را به رسمیت نمی شناسد و این اقدام را به شدت محکوم می نماید.

چین اقدام آمریکا در معین هماهنگ کننده تبت را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن اقدام واشنگتن در مشخص هماهنگ کننده ویژه امور تبت اضافه نمود، پکن به شدت مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با دالایی لاما رهبر معنوی تبت دیدار و تبادل نظر نموده است. چین ضمن محکوم کردن این اقدام اوباما هشدار داده است که این دیدار به ضرر روابط پکن و واشنگتن خواهد بود.

بر اساس این گزارش کاخ سفید خواهان مذاکره پکن با دالایی لاما یا نمایندگان وی بدون مشخص پیش شرط شده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز آدینه نماینده ویژه ای به عنوان هماهنگ کننده امور تبت معرفی نموده است. سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود، دولت چین به شدت مخالف این مساله است که هر کشور خارجی بخواهد با استفاده از مساله تبت در امور داخلی این کشور دخالت کند. چین به هیچ وجه هاهنگ کننده ویژه آمریکا در امور تبت را به رسمیت نمی شناسد.

چین دالایی لاما را که به هند گریخته است گرگی در لباس گوسفند توصیف نموده که میخواهد با استفاده از روش های خشونت بار تبت را به استقلال برساند. دالایی لاما نیز ضمن رد اتهامات مقام های چینی تاکید نموده است که تنها به دنبال خودمختاری تبت است و به هیچ وجه قصد استفاده از روش های خشونت آمیز را ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 460

به "چین اقدام آمریکا در معین هماهنگ کننده تبت را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اقدام آمریکا در معین هماهنگ کننده تبت را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید