چین به آمریکا هشدار داد

به گزارش فروشگاه کوچک، چین مخالفت شدید خود را درخصوص تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه ها بر 550 میلیارد دلار از کالاهای چینی ابراز کرد؛ این کشور آمریکا را تهدید نموده که در صورت خاتمه ندادن به اقدامات اشتباه، با پیامدهای آن روبرو می گردد.

چین به آمریکا هشدار داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این اظهارات از سوی وزارت بازرگانی چین، پس از آن اجرا شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز آدینه خاطرنشان کرد واشنگتن 5 درصد تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی اعمال خواهد نمود؛ این پاسخی تلافی جویانه به اقدام پکن بود که چند ساعت قبل از آن، از اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار خبر داده بود.

ضمناً این بیانیه وزارتخانه آمده است: پروتکشنیسم تجاریِ قلدرانه و یک جانبه این چنینی، و نیز فشار حداکثری، هم رایی بین روسای چین و آمریکا را نقض می نماید؛ ناقض اصل احترام متقابل و سود متقابل است و به طور جدی، به سیستم تجارت چندجانبه و نظم تجارت بین المللی آسیب می زند.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: چین، خواهان آن است که آمریکا درباره این وضعیت بد قضاوت نکند و یا اراده مردم چین را دست کم نگیرد.

ترامپ در حساب توئیتر خود، اعلام نموده بود که آمریکا از اول اکتبر -که مقارن با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است- تعرفه وارداتی بر 250 میلیارد دلار کالای چینی را از 25 درصد کنونی به 30 درصد خواهد رساند.

وی هم زمان با این اقدام، خاطرنشان کرد که تعرفه سهم دیگری از کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار، از 10 درصد به 15 درصد خواهد رسید. آمریکا این تعرفه ها را از اول سپتامبر بر بعضی از این کالاها اعمال خواهد نمود؛ با این حال، برقراری این تعرفه برای حدود نیمی از این کالاها، تا پانزدهم اکتبر به تعویق افتاده است.

چین پیش از اظهارات ترامپ اعلام نموده بود که تعرفه های 25 درصدی بر خودروها و نیز 5 درصدی برای قطعات خودرو را مجددا برقرار خواهد نمود؛ اعمال این تعرفه ها در دسامبر سال پیش متوقف شده بود.

مشاور مالی کاخ سفید طی روزهای قبل اذعان داشته بود که دولت ترامپ، در حال برنامه ریزی برای دیدار رو در روی مقامات چین و آمریکا در ماه سپتامبر است. انجام این دیدار هنوز قطعی نیست. جنگ تجاری یک ساله این دو قدرت بزرگ مالی، باعث آشفتگی بازارهای مالی شده و اقتصاد دنیا را متزلزل نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 305

به "چین به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید