چین رکورد حضور در ماه را شکست

به گزارش فروشگاه کوچک، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای روز پانزدهم قمری در حاشیه ماه از سر گرفتند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

چین رکورد حضور در ماه را شکست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای روز پانزدهم قمری در حاشیه ماه از سر گرفتند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

طبق برنامه مرکز اکتشافات اداره ملی فضایی چین، هر دو در شرایط عادی قرار دارند و مأموریت خود را در حال حاضر مجدد شروع نموده اند.

ماه نورد چین که یوتو نام دارد تا به امروز 367.25 متر در حاشیه دور ماه حرکت نموده و میخواهد شمال غربی و سپس جنوب غربی را راهنمایی کند تا اکتشافات علمی خود را ادامه دهد.

کاوشگر Change-4 در چین در تاریخ 8 دسامبر 2018 پرتاب و نخستین فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه ماه در تاریخ 3 ژانویه سال 2019 انجام شد.

مریخ نورد Yutu-2 بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار نموده است و به طولانی ترین ماه نورد دنیا تبدیل شده است.

یک روز قمری برابر با 14 روز بر روی زمین است؛ کاوشگر چانگ ای چهار به دلیل کمبود انرژی خورشیدی در طول شب قمری به حالت خفته تغییر مکان می دهد.

وظایف علمی مأموریت چانگ ای چهار شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، آنالیز زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم های خنثی است.

چین میخواهد نخستین کاوشگر مریخ و کاوشگر چانگ ای 5 را نیز عرضه کند تا نمونه های قمری در اواخر امسال به زمین بازگردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 771

به "چین رکورد حضور در ماه را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین رکورد حضور در ماه را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید