کمبود ویتامین؛ عامل بدن درد ناگهانی!

به گزارش فروشگاه کوچک، کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می گردد که برای برطرف کمبود آن آقایان روزانه 90 میلی گرم و خانم ها 75 میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می توانند کمبود آن را جبران نمایند.

کمبود ویتامین؛ عامل بدن درد ناگهانی!

کمبود ویتامین ها در بدن آثار منفی مختلفی از جمله بدن درد دارد.

یکی از ویتامین هایی که کمبودش در تمام گروه های سنی موجب بیماری، درد در ناحیه عضله، ضعف و استخوان درد می گردد ویتامین D می باشد و البته وجود این درد ها تنها به بالا بودن سن مربوط نمی گردد.

کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می گردد. 15 میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید و مولتی ویتامین ها تامین می گردد.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می گردد که برای برطرف کمبود آن آقایان روزانه 90 میلی گرم و خانم ها 75 میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می توانند کمبود آن را جبران نمایند.

ویتامین A به رشد استخوان ها یاری می نماید، آقایان روزانه به 3000 واحد و خانم ها نزدیک به 2300 واحد ویتامین A نیاز دارند که می توانند با خوردن سیب زمینی شیرین، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین نمایند.

کمبود ویتامین ب 1، ب 6، ب 12 و ویتامین ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل یاری می نماید که برای جبران کمبود آن ها بهتر است با پزشک مشورت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2196

به "کمبود ویتامین؛ عامل بدن درد ناگهانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ویتامین؛ عامل بدن درد ناگهانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید