کمتربخورید؛ سیر بمانید

به گزارش فروشگاه کوچک، چطور شما می توانید از یک میزغذای لذیذ چشم پوشی کنید؟ در واقع چطور می توانید کمتر بخورید اما کمتر احساس گرسنگی کنید؟این همان سؤالی است که محققان با آن دست و پنجه نرم می نمایند. اغلب آدم ها دوست ندارند گرسنه از میز غذا بلند شوند؛ درحالی که مدام درحال شکایت از اضافه وزنشان هستند وبه دنبال روشی برای از دست

کمتربخورید؛ سیر بمانید

کمتربخورید؛ سیر بمانید

چطور می توان با کارکردن روی مغز کمی وزن کم کرد؟

محققان سراسر جهان کوشش می نمایند تا به چنین سوالی پاسخ دهند

چطور شما می توانید از یک میزغذای لذیذ چشم پوشی کنید؟ در واقع چطور می توانید کمتر بخورید اما کمتر احساس گرسنگی کنید؟این همان سؤالی است که محققان با آن دست و پنجه نرم می نمایند. اغلب آدم ها دوست ندارند گرسنه از میز غذا بلند شوند؛ درحالی که مدام درحال شکایت از اضافه وزنشان هستند وبه دنبال روشی برای از دست دادنش می گردند. محققان می گویند گذشته از تفاوت هایی که در بدن افراد و ساختار مغزی شان وجود دارد، برخی عادات رفتاری وباید و نبایدهایمان هم دراین موضوع بی تاثیر نیست؛ برای مثال وقتی والدین به فرزندشان اجبار می نمایند که تاآخرین ذره غذا را بخورد یا اینکه در میان وعده ها مدام به او خوراکی تعارف می نمایند. قطعاً باید مراقب عواقب این عادات هم بمانند. شاید اگرچند میانبر ساده را بشناسیم، بتوانیم هر دو اینها را در کنار هم داشته باشیم؛ هم سیر بلند شدن از سر میز وهم از دست دادن وزن اضافی!

یک سیب بخورید

میوه ها یا سبزیجاتی که آب ،هوا و فیبر زیادی دارند، سیگنال های سیری را به روده کوچک می فرستند برای مثال سیب 25 درصد هوا دارد وبعد از خوردنش سیگنال های سیری به مغز فرستاده می شوند. اگر وعده های غذایی تان را با چنین موادی شروع کنید، خواهید دید که چقدر زودتر احساس سیری می کنید البته شاید شما زیاد ازاین شیوه خوشتان نیاید والبته هیچ رستورانی هم چنین چیزی را در میز غذایتان نمی چیند اما ناامید نشوید پیشنهاد بعدی ما به مراتب بهتر خواهد بود.

بیشتر پروتئین بخورید

همان طور که کربوهیدرات بیشتر شما را روز به روز چاق تر می نماید، پروتئین بیشتر می تواند احساس سیری بیشتری را در شما ظاهر کند. اغلب آدم ها حدود 20 درصد از رژیم غذایی شان را به پروتئین اختصاص می دهند اما اگر این رقم را به 30 درصد برسانند قطعاً کمتر وزن اضافه می نمایند.پروتئین، روی مقدار هورمون اشتها تاثیر می گذارد و سیگنال های سیری را به مغز ما می فرستند.

غذاهای مایع را انتخاب کنید

تحقیقات دانشمندان دانشگاه سیدنی نشان داده است که دو غذا که مواد یکسانی دارند، در صورت داشتن تفاوت در مقدار غلظت، کار متفاوتی در بدن انجام می دهند؛ برای مثال یک فرنی رقیق حس اشتها برای غذای دوباره را در ما به مراتب کمتر از یک فرنی غلیظ ایجاد می نماید.

ننوشید؛ سیر نمی شوید

درحالی که سوپ و فرنی و پوره سیب زمینی رقیق مانع پراشتهایی پردردسر در شما می گردد، محققان هشدار دیگری به شما می دهند؛ هیچ وقت چنین حسابی روی نوشابه ها باز نکنید، سیگنال های سیری که از مایعات به مغز ما می رسد زیاد از حد ضعیف هستند و شما می توانید کالری زیادی را از یک نوشابه یا شربت بگیرید اما احساس سیری نکنید. یکی از دلایل این اتفاق، این است که شما مایعات را نمی جوید وهیچ انرژی و کالری برای این کار صرف نمی کنید. این نوشیدنی های شیرین با بالابردن قند خون در لحظه هجوم گرسنگی، شما را آرام تر می نمایند اما درست بعد ازچند دقیقه همان احساس را به شما برمی گردانند.

تنها غذا بخورید

مطالعات نشان داده وقتی که تلویزیون می بینیم یا درجمع دوستان می نشینیم تا 70 درصد بیشتر به خوردن میل پیدا می کنیم.برای خوردنتان زمان بگذارید و غذایتان را به خوبی بجوید. آرام جویدن و تمرکز بر غذا خوردن زودتر شما را سیر می نماید چرا که معده و دهان شما با یاری هم سیگنال های سیری را به مغزتان می فرستند.

منبع:نشریه همشهری مثبت، شماره مسلسل 182.

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1887

به "کمتربخورید؛ سیر بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتربخورید؛ سیر بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید