کمیل قاسمی: همواره رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره سنگین وزن بازی های المپیک و نایب قهرمان رقابت های جهانی پس از دوران قهرمانی جهت آموزش به کشتی گیران را در پیش گرفت و به همین علت نیز ابتدای امسال وقتی با پیشنهاد سرمربیگری در کشور کامبوج روبرو شد از آنجا که علاقه بسیاری به امر آموزش و مربیگری داشت پذیرفت تا تیم کشتی کامبوج را در بازی های شرق آسیا همراهی کند.

کمیل قاسمی: همواره رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم

قاسمی که به تازگی به ایران بازگشته تا شرایط برگزاری یک اردوی تدارکاتی را برای کشتی گیران کامبوجی در شهرستان جویبار فراهم کند درباره آخرین شرایط تیمش گفت: حدود شش ماه است که تمرین کشتی گیران تیم ملی کامبوج را آغاز کردم و تقریباً همه کشتی گیران در یک سطح هستند.

وی با بیان اینکه میخواهد سطح کشتی را در کشور کامبوج بالا ببرد عنوان نمود: کشتی در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها محبوبیت ندارد. این توجه نکردن باعث می گردد که کشتی گیران از روش های نو و پیشرفته تر تمرین دوری نمایند. بحث ضعف تکنیک ها و تاکتیک های کشتی نیز وجود دارد. این ها کار را برای من سخت می نماید. من از صفر و از اصول اولیه کشتی آغاز کردم.

قاسمی با بیان اینکه من عاشق کشتی و مربیگری هستم و هر جا که احتیاج به ارتقای کشتی باشد این کار را انجام می دهم گفت: خوشحالم که با فرهنگ کامبوج آشنا شدم و می توانم تجربیاتم را با آن ها به اشتراک بگذارم. کشتی گیران کامبوج این پتانسیل را دارند که در آینده در مسابقات آسیایی و دنیای عملکرد خوبی داشته باشند اما این امر مستلزم برنامه ریزی طولانی مدت و بودجه کافی برای این ورزش است.

کمیل قاسمی یکی از پیروز ترین کشتی گیران ایران و دنیا محسوب می گردد که علاوه کسب بر عنوان تنها سنگین وزن طلایی ایران در المپیک، عناوین مختلف قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا و دنیا را نیز در کارنامه دارد. وی حتی پس از انتها دوران فعالیت حرفه ای خود در ورزش در امور خیرخواهانه نیز فعالیت جدی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2088

به "کمیل قاسمی: همواره رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیل قاسمی: همواره رؤیای مربیگری در کشتی را داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید