کولاکوویچ: سال آینده لژیونرهای بیشتری خواهیم داشت، اگر به المپیک نرویم، هیچ کاری انجام نداده ایم

به گزارش فروشگاه کوچک، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: همه مسابقات برای ما مهم است و باید بهترین عملکرد را داشته باشیم اما اولویت برای تیم ملی، المپیک است.

کولاکوویچ: سال آینده لژیونرهای بیشتری خواهیم داشت، اگر به المپیک نرویم، هیچ کاری انجام نداده ایم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره دلیل عدم حضور در ایران برای تماشای مسابقه سوم فینال لیگ برتر گفت: زمان فینال مسابقات چند مرحله تغییر کرد و ما امکان این را نداشتیم که زمان بلیت را تغییر دهیم زیرا پروازها با توجه به نزدیکی نوروز هیچ جای خالی نداشت. از قبل معین شده بود که من بعد از نوروز به ایران بازخواهم گشت و در تعطیلات نوروز در ایران نخواهم بود. من صبح روز دوشنبه ایران را ترک کردم و یک بار دیگر کوشش کردم تا زمان بلیت را با توجه به برگزاری دیدار سوم تغییر بدهم اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت من نتوانستم تماشاگر دیدار سوم فینال باشم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره اعلام دو لیست برای تیم ملی و تفاوت این دو، گفت: ما یک فصل طولانی در رقابت های ملی خواهیم داشت و لیستی با حضور 28 بازیکن گفتیم که روی آنها برای کل فصل حساب باز نموده ایم. مسابقات تیم ملی تا ماه اکتبر(مهر ماه) به طول خواهد انجامید. لیست 15 نفره را به این دلیل گفتیم، زیرا نمی توانستیم با 28 بازیکن اردو برگزار کنیم. با 15 بازیکن اردو را شروع می کنیم و بعد از اینکه لیگ های خارجی که بازیکنان ایرانی در آن شاغل هستند به پایان برسد، لژیونرها به تمرینات ما اضافه می شوند، البته برخی از بازیکنان بعد از استراحت به ما ملحق می شوند و به همین دلیل ما دو لیست را در نظر گرفتیم.

ایگور کولاکویچ در تشریح معیارهای خود برای انتخاب لیست تیم ملی، عنوان کرد: من تمام مسابقات، دیدارهای داخلی و دیدارهای لژیونرها را دنبال می کردم و عملکرد همه بازیکنان را زیر نظر داشتم. با اکثریت مربیان گفت وگو کردم و با دستیارانم نیز به مصاحبه پرداختم و همه اعضای کادر فنی نظرات نزدیکی برای انتخاب نهایی داشتند. راضیم که اعضای کادرفنی تیم ملی نظرات نزدیکی دارند و به خوبی یکدیگر را درک می نمایند. تصمیم نهایی را من اتخاذ نموده ام و این لیست با تشخیص من اعلام شده است. سرمربیان ایرانی در این راستا یاری زیادی کردند و اطلاعات زیادی را به من درباره بازیکنان انتقال دادند که این موضوع برای من خیلی مهم بود. من برای انتخاب لیست بازیکنانی که زیر نظر داشتم را به دقت دنبال کردم و تمام اطلاعات و ویدئوهایی که از سوی دستیاران و آنالیزورها به دست من رسید را مورد آنالیز و ارزیابی قرار دادم. در پایان هر هفته از مسابقات ویدئوها برای من ارسال می شد و تمامی آنچه که احتیاج بود در دسترس من قرار داشت.

وی در ادامه صحبت های خود تشریح کرد: ما کار خود را با 15 نفری که اعلام شده، شروع خواهیم کرد. ما عملکرد بازیکنان نوجوان و جوانی که در این لیست حضور ندارند را باز هم آنالیز خواهیم کرد و آنها را کاملا زیر نظر داریم. بازیکنان لژیونر در لیست 15 نفره نیستند و بازیکنان وظیفه دارند تا بجنگند و کیفیت خود را نشان دهند تا در فهرست تیم ملی باقی بمانند و در غیر این صورت لیست دستخوش تغییراتی خواهد شد. این لیست به هیچ وجه قطعی نیست و خیلی از عوامل می تواند باعث تغییر در آن گردد. این لیست انتخاب اولیه من برای شروع اردو بوده است.

کولاکوویچ در واکنش به حضور پرتعداد لژیونرها و دیرتر اضافه شدن این بازیکنان و مسائل احتمالی این موضوع، عنوان کرد: من از حضور پرتعداد بازیکنان در لیگ های خارجی راضی هستم. این موضوع باعث افزایش کیفیت بازیکنان می گردد. آنها این امکان را داشتند تا در سطح بالاتر، در کنار بازیکنان و مربیان خارجی به میدان بروند و به تجربه آنها نیز افزوده شده است. فکر می کنم در سال آینده لژیونرهای بیشتری نیز داشته باشیم و حتی لژیونرهای حال حاضر ما نیز به تیم های بهتری خواهند رفت. خیلی از بازیکنان به ما دیرتر ملحق می شوند اما بابت این موضوع نگران نیستم زیرا حضور آنها در لیگ های خارجی به کیفیت آنها یاری می نماید، البته مطمئنا آنها خسته خواهند بود اما آنها بازیکنانی حرفه ای هستند و می توانند خود را با شرایط تطبیق دهند. شک ندارم که نمایش خوب آنها در خارج از ایران باعث می گردد تا در تیم ملی نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

وی در ادامه درباره دلیل بازگشت شهرام محمودی به تیم ملی والیبال و حضور او در لیست بازیکنان دعوت شده، گفت: من پیش از این دوست داشتم شهرام در کنار تیم ملی حضور داشته باشد اما او اعلام نموده بود به دلیل مسائل جسمی قصد ندارد در تیم ملی حضور داشته باشد و غیبت او دلیل دیگری نداشت. همه می دانیم که او یکی از بهترین بازیکنان ایران است و من به کیفیت او احترام می گذارم اما این بار شرایط فرق می کرد. شهرام محمودی با من ملاقاتی داشت و گفت که اگر به من احتیاج داشته باشید، می توانم در خدمت تیم ملی باشم. من به عنوان سرمربی تیم ملی این را می دانم که دلیل عدم حضور شهرام در دوره قبلی، تنها به دلیل مسائلی است که در بالا ذکر کردم و به همین دلیل هیچ مسئله ای با بازگشت او به تیم ملی نداشتم. او اکنون آماده یاری به تیم ملی است، البته مسائلی در پای خود دارد و اکنون در مرحله درمان است و ما می دانیم که با یاری دکتر تیم می توانیم شرایط او بهبود ببخشیم تا به کار خود ادامه دهد.

کولاکوویچ توضیح داد: ما روز یکشنبه جلسه ای با دکتر افروزی درباره او داشتیم تا راهکار رفع کردن مشکل شهرام محمودی را آنالیز کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که او بعد از لیگ ملت ها می تواند به ما تا پایان فصل، در انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و دیگر مسابقات یاری کند. یک نکته مهم را می خواهم بگویم؛ این پست برای ما خیلی مهم است و ما در آن امیر غفور را نیز در اختیار داریم اما در فصلی که گذشت، ما گزینه های زیادی را برای حضور در این پست نداشتیم. صابر کاظمی در لیگ ترکیه خیلی به میدان نرفت و اگر فقط می خواستیم با یک بازیکن مانند غفور در این تورنمنت ها حاضر شویم، یک ریسک بزرگ پیش روی ما بود. اگر صابر کاظمی را به عنوان جایگزین غفور در نظر می گرفتیم، یک ریسک بزرگ انجام می گرفت و کار برای کاظمی سخت می شد. غفور فصل خوبی را سپری کرد و در تیم خود خیلی خوب کار کرد اما فکر می کنم شهرام محمودی می تواند به ما یاری کند. شهرام محمودی برای یاری کردن به ما در این پست به تیم ملی اضافه می گردد. این برای غفور نیز خیلی خوب است زیرا او هم یک مصدومیت جزئی داشت و با مسائلی بازی می کرد. این در طول تورنمنت برای غفور نیز سخت می شد و حالا با حضور یک بازیکن مانند شهرام محمودی خیال ما از این پست راحت است و دو بازیکن با کیفیت عالی در اختیار داریم.

کولاکوویچ در ادامه درباره حضور پر رنگ بازیکنان رده های پایه و نحوه تعامل با کادرفنی تیم های جوانان و نوجوانان با توجه به مسابقات دنیای این دو رده، گفت: با بهروز عطایی و محمد وکیلی سرمربیان جوانان و نوجوانان ملاقات و گفت وگو داشتم و درباره برنامه ها با یکدیگر صحبت کردیم. توخته و فیض امام دوست از تیم نوجوانان در لیست ما حضور دارند و سهمیه تیم جوانان در تیم ما بیشتر است. در کنار توخته و فیض امام دوست بازیکنانی مانند اسفندیار، فلاحت خواه، شریفی، یلی و حضرت پور از تیم جوانان در فهرست ما حضور دارند. تصمیم گیری برای من آسان نیست زیرا این بازیکنان در دو تیم ملی حضور دارند و باید در قهرمانی دنیا نیز رقابت نمایند. به طور مثال شاید سوال پیش بیاید که چرا توخته در اردوی اول حضور ندارد. دلیل این موضوع این است که او سال جاری کمتر به میدان رفته و بهتر است فعلا به تیم پایه ها یاری کند. او باید صندلی و کیفیت خود را در تیم های پایه به دست آورد و دوباره می تواند به تیم ملی بازگردد.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: اسفندیار نیز سال جاری زیاد بازی نکرد اما با سرمربی او (محمد ترکاشوند) صحبت کردم و او به من گفت دلیل عدم حضور او در ترکیب، مصدومیت این بازیکن بود و غیبت او ارتباطی با کیفیت این بازیکن نداشت. او آینده والیبال ایران است. فلاحت خواه این فصل خیلی بازی نکرد اما درباره ایشان با پیمان اکبری صحبت کردم و ایشان نظرات خوبی درباره او داشتند و در آینده او می تواند حتما به ما یاری کند. جواد کریمی و رمضانی نیز در لیست ما حضور دارند. کریمی سال جاری عملکرد خوبی داشت و روند خوب خود را حفظ کرد و هر چند پیکان به نیمه نهایی نرسید اما از او نمایش های خوبی را دیدم. رمضانی بازیکن خوب کاله نیز به تیم دعوت شده و او می تواند برای این صندلی بجنگد و حق خود را بگیرد.

او درباره مسابقات پیش رو و هدف اصلی تیم ملی در سال آینده، توضیح داد: ما سعی می کنیم همواره بهترین باشیم اما کار سختی پیش روی ایران است. مهم ترین مسابقات برای ما انتخابی المپیک خواهد بود و تمام تمرکز ما روی موفقیت در انتخابی المپیک است. لیگ ملت های والیبال برای ما اهمیت زیادی دارد اما همه تمرکز و قدرت خود را به کار می گیریم تا در مسابقات انتخابی المپیک عملکرد خوبی داشته باشیم. المپیک اولویت اول ایران است تا بتوانیم سال 2020 در توکیو حضور داشته باشیم. همه مسابقات برای ما مهم است و باید بهترین عملکرد را داشته باشیم اما اولویت برای تیم ملی، المپیک است. اگر به المپیک نرویم، هیچ کاری انجام ندادیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 184

به "کولاکوویچ: سال آینده لژیونرهای بیشتری خواهیم داشت، اگر به المپیک نرویم، هیچ کاری انجام نداده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچ: سال آینده لژیونرهای بیشتری خواهیم داشت، اگر به المپیک نرویم، هیچ کاری انجام نداده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید