گیتار الکتریک در صدر محبوب ترین ساز دنیا

به گزارش فروشگاه کوچک، همان طور که می دانید سازهای موسیقی، از طریق نواختن موسیقی گفته می گردد؛ که احتمالاً قدیمی ترین وسیله ای که با آن فراوری صدا و موسیقی می کردند، صدای انسانی بوده است. بعد از آن به مرور و گذشت زمان و با پیشرفت علم و فنّاوری سازهای دیگر برای نواختن فراوری شدند.

گیتار الکتریک در صدر محبوب ترین ساز دنیا

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آلیک موزیک، دراین بین صدها ساز وجود دارد برای یادگیری که افراد مختلف با توجه به علاقه و توانمندی های خودشان می توانند ساز مورد نظر خود را انتخاب نمایند و به فراگیری آن بپردازند.

حال در این متن قصد داریم تا چند سازی که بین علاقه مندان به موسیقی محبوب هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با انواع آلات موسیقی و همچنین علت محبوب بودنشان بین موسیقی دانان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

معرفی محبوب ترین سازهای دنیا:

گیتار الکتریک:

محبوب ترین ساز در بین فهرست سازهای برتر، گیتار الکتریک هست. گیتار برقی یا گیتار الکتریک نوعی گیتار هست که صدای آن از طریق تقویت نماینده الکتریکی تشدید و یا تغییر میابد.

برای خیلی ها این ساز، ساز دل است. سازی که می توان آن را به هر جا که دوست داشته باشید با خود حمل کنید و ببرید.

یادگیری آن آسان و سریع هست و هر مدل که دوست داشته باشید می توانید آن را بنوازید.

همچنین امروزه فنّاوری الکترونیک و کامپیوتر پیشرفت نموده است. ابزارهای موسیقی الکترونیک هم به طور گسترده ای در بسیاری از سبک های موسیقی استفاده می گردد. توسعه ابزارهای جدید موسیقی الکترونیک، کنترل نماینده ها، سینت سایزرها و همچنین استودیوهای موسیقی الکترونیک که امروزه دستگاه های متنوع از جمله دستگاه های ضبط، سینتی سایزر، کامپیوتر، دستگاه های میکس و فیلترهای صوتی را در خود جای داده اند. همچنین وجود محیط ویترینی، برای هنرمندانی که در اجرا یا تهیه موسیقی از ابزارهای الکترونیکی، کنترل نماینده ها، سینت سایزرها بهره می برند.

همه این عوامل باعث شده است تا این ساز ارتقا پیدا نموده و به اولین ساز محبوب در بین سازهای دیگر تبدیل گردد.

پیانوآکوستیک:

این نوع از ساز به سازهایی گفته می گردد که در نواختن آنها از صفحه کلید استفاده می گردد. عملکرد پیانو آکوستیک به گونه ایست که صدای بلندی دارد و نوازنده قادر است تا انواع ملودی را با آن بنوازد. از پیانو می توان در کنسرت ها و سالن های بزرگ نیز استفاده کرد. همچنین پیانو سازی است که توسط خود فرد هم می تواند نواخته گردد و احساس واقعی و دل نشین نوازندگی را برای فرد به وجود بیاورد. این ساز دارای طرح ها و مدل های متنوع هست و زیبایی منحصربه فردش و اینکه در هر سبکی می توان آن را نواخت. با اینکه ساز گران تری نسبت به گیتار الکتریکی است ولی به دلیل مطالب گفته شده از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

ویولن:

ویولن سازی زیبا، چابک و پراحساس هست که قابلیت های بسیار دارد. بطوری که تمام علاقه مندان به موسیقی به زنده بودن این ساز در اجرا اذعان دارند. همچنین علاوه بر توانایی های اجرایی اش دارای ظاهری زیبا و دلربا هست.

این نوع ساز، یک ساز زهی و آرشه ای است؛ و کوچک ترین عضو خانواده ویولن است؛ و یکی از خوش صداترین سازهای دنیا هست. یکی از ویژگی های خوبی که دارد، این است که افراد می توانند نواختن آن را از دوران کودکی یعنی 6 سالگی آغاز نمایند و ساز عالی برای یادگیری بچه هاست؛ که همگی این ها نشان دهنده محبوبیت این ساز هست.

ساکسوفون:

ساکسوفون یا ساکسیفون یکی از سازهای بادی است (جز سازهای بادی چوبی تک زبانه). درگذشته از این ساز برای ارکستر و دسته موزیک استفاده می شد اما امروزه بیشتر در موسیقی جاز و مردم پسند و تک نوازی به کار می رود.

جنس آن از برنج است و ویژگی خوب آن این است که دارای سوراخ ها و کلیدهایی هست که به دست نوازنده آن کنترل می گردد؛ و یک ساز انتقالی محسوب می گردد. می تواند صدایی نرم و بلند فراوری کند و یکی از سازهای جذاب و عاشقانه محسوب می گردد.

درامز:

درامز آکوستیک یا درام که جزء سازهای کوبه ای هست و مجموعه ای از طبل ها، سنج هایی است که روی پایه نصب می شوند. این سازها از طریق ضربه زدن فراوری صدا می نمایند؛ و این ویژگی باعث می گردد تا نوازنده غرق در موسیقی گردد؛ و این ساز بخش جدایی ناپذیری از سبک های موسیقی هست.

سنتور:

بنا بر پایه شواهد سنتور یکی از کهن ترین سازها هست. همچنین این ساز طیف گسترده ای از سبک ها و مکاتب گوناگون را به خود اختصاص داده است. تنوع چشمگیر سبک ها در این ساز باعث تنوع در صدادهی، تکنیک نوازندگی و چگونگی آهنگ سازی و نغمه پردازی در سطوح گوناگون نواختن نیز شده است. معمولاً جنس سنتورها از چوب گردو هست که همین باعث کیفیت صدای سنتور می گردد.

تار:

از دیرباز تار، سازی پرطرفدار بوده که برخلاف سازهای کلاسیک، یک ساز دست ساز است. ویژگی خوب تارها این است که هرچه مضراب می خورند خوش صداتر می شوند که اگر این صدا هر روز بهتر گردد مطمئناً سازی است مطلوب نوازندگان. همچنین سازی سبک است؛ و زیبایی خاص خود را دارند.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه می گردد. همان طور که می دانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که یاری شایانی به بازدهی مغز شما می نماید. سعی ما فراورینمایندگان محتوای متنی در وب سایت ها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کامل تر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 701

به "گیتار الکتریک در صدر محبوب ترین ساز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیتار الکتریک در صدر محبوب ترین ساز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید