4 روش نصب خلاقانه پرده

به گزارش فروشگاه کوچک، پرده یکی از المان های دکوراتیو است که به فضا زیبایی و جذابیت فوق العاده می بخشد. خانه ای را بدون پرده تصور کنید. مسلماً تابش اشعه های گرم خورشید و نور زیاد نه تنها خاطر شما را آزرده خواهد نمود، بلکه به مرور زمان رنگ و کیفیت وسایل در اثر تابش مستقیم نور از بین خواهد رفت. از گذشته تا به امروز پرده یک المان دکوراتیو برای دکوراسیون خانه های ایرانی محسوب می گردد. این المان علاوه بر اینکه به فضا رنگ، بافت، الگو و زیبایی می بخشد، حریم خصوصی نیز ایجاد می نماید. هنگامی که می خواهید برای خانه پرده انتخاب کنید، ابتدا باید به سایر المان های موجود در اتاق توجه نمائید. مطابقت مدل، رنگ و جنس پرده با دکوراسیون اتاق امری بسیار لازم است که همیشه باید مد نظر قرار گیرد. در صورت عدم هماهنگی پرده با فضای اتاق نوعی ناهنجاری ایجاد شده و زیبایی دکوراسیون در هم شکسته خواهد شد. در نوشته های پیشین ما به معرفی مدل های مختلف پرده پرداخته شد اما هم اکنون در این نوشته قصد داریم 4 روش خلاقانه برای نصب پرده به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

4 روش نصب خلاقانه پرده

پرده المانی است که برای افزایش جذابیت فضا و ایجاد حریم خصوصی در اتاق نصب می شود. پرده ها کاربردی، زیبا و دکوراتیو هستند و برای هر نوع اتاق با سبک های متفاوت طراحی مناسب می باشند. اگر در نصب پرده کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید دکوراسیون اتاق را دگرگون کرده و آن را دلنشین تر از آنچه که هست به نمایش بگذارید. شما می توانید پرده را به گونه ای نصب کنید که اشعه های نور از گوشه های آن به درون اتاق بتابند و یا کلاً مانع از ورود نور به فضا شوید. اینکه چه مدل و الگویی را برای نصب پرده انتخاب می کنید به خلاقیت ذهنی شما بستگی دارد. با یک طرح هوشمندانه شما می توانید به دیزاین هر نوع اتاق بافت اضافه کنید، پس از ایده هایی که در ذیل به آن ها اشاره شده الهام بگیرید و از آن ها الگوبرداری کنید.

از یک فضای خلاقانه برای ورود نور ملایم بهره ببرید

این مسلماً یکی از آسان ترین و رایج ترین راه های نصب پرده است که بسیار خلاقانه به نظر می آید. با این روش نور بیشتری وارد فضا شده و اتاق روشن تر می شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید هنگامی که پرده را بدین شکل نصب می کنید نور راحت تر وارد اتاق شده و میزان آن را با تنظیم پرده ضخیم تر می توانید کم یا زیادتر کنید. نوری که به وسیله این مدل پرده به اتاق راه می یابد بسیار ملایم است و از حضور آن لذت خواهید برد.

با استفاده از اشکال هندسی خلاقیت را به نمایش بگذارید

شیوه دیگری برای ورود نور ملایم به اتاق وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید. پرده هایی که از جنس حریر و بدین شکل آویزان می شوند قابل استفاده برای تمام پنجره ها حتی پنجره هایی که در کنج دیوار قرار دارند می باشند. این مدل پرده نمایی ارگانیک و سازمان یافته در کل اتاق و بافتی جذاب در گوشه های اتاق به نمایش می گذارد. شاید یکی از موثرترین راه های آویزان کردن پرده، قرار دادن آن ها بر روی دیوارهای کج باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، دیوار پشت تلویزیون کج است اما نصب پرده از سقف تا کف، این دیوار را مزین کرده است. با این طرح خلاقانه شما متوجه می شوید که پرده تنها مختص دیوارها و پنجره های صاف نیست و شما می توانید فضای اتاق خود را با استفاده از این طرح رمانتیک تر و زیباتر کنید، خصوصاً اگر پرده ها از سقف آویزان شوند. پرده های زیر بافتی نرم و بسیار رمانتیک به فضا افزوده اند.

پرده را با رنگ برجسته انتخاب کنید

ایده دیگر برای نصب پرده، انتخاب رنگ برجسته است. انتخاب رنگ های برجسته یکی از خلاقانه ترین روش های افزودن جذابیت به پرده است. تصویر زیر به خوبی نشان می دهد که چگونه پرده قرمز با رنگ قرمز کاناپه همخوانی دارد و در فضا هارمونی ایجاد کرده است. رنگ پرده را می توانید در طیفی همرنگ کاغذ دیواری اتاق، میز، کوسن ها و حتی المان های کوچک انتخاب نمائید. برای مثال پرده اتاق خواب را می توان با توجه به رنگ روتختی انتخاب نمود.

از بافت روتختی الهام بگیرید

برای خرید پرده بهتر است به بافت های عمیق توجه کنید. در تصویری که در زیر مشاهده می کنید، این پرده باشکوه به فضا بافت افزوده است. با تمرکز بر سایه های روشن می توانید پرده ای را انتخاب کنید که با سایر المان های موجود در اتاق هماهنگ باشد. این مثال نشان می دهد که رنگ طلایی پرده چقدر زیبا با رنگ زرد ملایم بالشت ها همخوانی پیدا کرده است. همچنین نصب پرده در پشت تخت خواب ایده ای جذاب است که می تواند بسیار خلاقانه و خاص به نظر بیاید. تمام قد بودن پرده نیز می تواند دلیلی دیگر برای زیبایی آن باشد. پرده های تمام قد در مقایسه با پرده هایی که تنها قاب پنجره را پوشش می دهند باشکوه تر هستند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 821

به "4 روش نصب خلاقانه پرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش نصب خلاقانه پرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید