اتحادیه اروپا: به حفظ توافق هسته ای متعهد هستیم

به گزارش فروشگاه کوچک، اتحادیه اروپا در بیانیه ای مدعی شد متعهد به حفظ توافق هسته ای موسوم به برجام است.

اتحادیه اروپا: به حفظ توافق هسته ای متعهد هستیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، اتحادیه اروپا روز آدینه در خاتمه نشستی که با حضور مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و وزرای خارجه تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) درباره مسائل مرتبط با ایران، برجام و تحولات خاورمیانه برگزار گردید، طی بیانیه ای ادعا کرد که طرف های اروپایی برجام خود را به حفظ این توافق متعهد می دانند.

در این بیانیه که از سوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صادر شده، آمده است: توافق هسته ای با ایران توافق بسیار مهمی است و ما همچنان به حفظ آن متعهد هستیم. به نفع ماست که تا جایی که بتوانیم برای حفظ این توافق کوشش کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه بدون در نظر دریافت کوتاهی های مکرر طرف های اروپایی برجام در اجرای تعهدات خود در قبال ایران، افزوده است: ما از ایران می خواهیم که به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند باشد و ما نیز به این توافق پایبند خواهیم بود.

بورل در بخش دیگری از این بیانیه در مورد شدت دریافت درگیری ها بین ایران و آمریکا پس از تحولات یک هفته اخیر گفت: منطقه تحمل یک جنگ دیگر را ندارد و ما از همه طرف ها می خواهیم که از خود خویشتنداری نشان دهند و برای کاهش تنش ها کوشش نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 712

به "اتحادیه اروپا: به حفظ توافق هسته ای متعهد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: به حفظ توافق هسته ای متعهد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید