احداث 142 کیلومتر جهت ریلی تازه در یک سال گذشته

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از احداث 142 کیلومتر راستا ریلی نو در یک سال گذشته خبر داد و گفت، این 142 کیلومتر در حال حاضر آماده بهره برداری است.

احداث 142 کیلومتر جهت ریلی تازه در یک سال گذشته

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، در خصوص عملکرد این شرکت درحوزه ساخت و سازهای ریلی طی عمر یکساله دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: 142 کیلومتر راستا ریلی جدیدی طی یک سال گذشته احداث شده و آماده استفاده است.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهارکرد: اولین پروژه ریلی که در سال 1401 افتتاح می شود، پروژه راه آهن زاهدان به خاش خواهد بود که بخشی از راستا ریلی زاهدان به چابهار است.

وی افزود: خط ریلی زاهدان به چابهار نیز قسمتی از کریدور ریلی شمال به جنوب است که از چابهار به سمت سرخس خواهد بود.

خادمی ادامه داد: 154 کیلومتر از این راه آهن ریل گذاری و آماده شده و در انتظار اعلام رئیس جمهور برای بهره برداری واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه ریلی باید از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تحویل گرفته شود، گفت: درخواست بازدید و تحویل راه آهن خاش- زاهدان را به شرکت راه آهن ارسال کرده ایم.

خادمی درباره راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: این پروژه با تاکید وزیر راه و شهرسازی در دو فاز اجرا شده که فاز نخست آن اتصال چابهار به شبکه ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زیرسازی فاز اول این پروژه به طول 630 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد رو به اتمام بوده و از زاهدان به بیرجند یک قطعه بین زاهدان به طول 70 کیلومتر با منابع اعتباری محدود شروع شده است.

خادمی گفت: قطعه ای نیز از بیرجند به طول 40 کیلومتر به بالا را شروع کردیم. یک قطعه نیز از 50 کیلومتر به بالا از یونسی شروع شده است. این شرایط به دلیل تقاضای استان ها برای شروع این پروژه ریلی بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ادامه این راستا از زاهدان به یونسی در فاز دوم از راستاهای سرخس، بیرجند و یونسی حدود 900 کیلومتر است و چهار قطعه آن با پیشرفت فیزیکی حدود 10 درصد همراه شده و این بخش در مرحله دوم است که با تکمیل این فاز کریدور شمال-جنوب تکمیل می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2202

به "احداث 142 کیلومتر جهت ریلی تازه در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 142 کیلومتر جهت ریلی تازه در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید