اعلام آخرین قیمت ساخت مسکن ملی

به گزارش فروشگاه کوچک، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آخرین قیمت ساخت مسکن ملی را 2.7 میلیون تومان اعلام نموده و اظهارنظر های دیگر نباید پوشش رسانه ای داده گردد گفت: هر سه ماه یک بار در چارچوب پروژه های عمرانی کشور، نرخ ساخت تغییر می نماید؛ زیرا همزمان باید منافع سازندگان و متقاضیان لحاظ گردد.

اعلام آخرین قیمت ساخت مسکن ملی

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: مسئولیت اعلام قیمت واحد های مسکن ملی با وزارت راه و شهرسازی است و هرکس دیگر عددی را اعلام نمود نباید پوشش رسانه ای داده گردد. وزارتخانه به دنبال عددی است که به عنوان پایه در کشور عمل گردد.

وی اضافه نمود: طبیعی است باید قیمتی را معین کنیم که ترجیح سازندگان و مردم را در نظر داشته باشد. بین این دو به عددی برسیم که به نفع هردو بخصوص متقاضیان باشد. در عین حال امکان اجرا هم برای سازندگان هم وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر قیمت متری 2.7 میلیون تومان اعلام نمود: عدد 2.7 میلیون تومان بر اساس فهرست بها در چارچوب پروژه های عمرانی کشور و بر اساس تعدیل سه ماهه دوم سال 1399 محاسبه شده است. از ابتدا اعلام نمودیم تعدیل های سه ماهه ای که سازمان برنامه برای طرح های عمرانی اعلام می نماید مشمول پروژه اقدام ملی نیز خواهد شد؛ بنابراین سازندگان متضرر نمی گردد و متقاضیان هم می دانند در این عدد محاسبه شده ای نفع آن ها در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا قیمت مشخصی به متقاضیان اعلام نشده است گفت: ضریب تعدیل، موضوعی است که در پروژه های عمرانی کشور بر اساس افق قرارداد اعلام می گردد. ما در پروژه ها دو راه داریم؛ یکی اینکه قرارداد را با عدد خیلی بالایی ببندیم که ریسک افزایش قیمت ها را در درون آن ببینیم. این یک ریسک برای سازنده و متقاضی است.

وی توضیح داد: شیوه دوم، اطمینان پیدا کردن است. بدین صورت که اعلام می کنیم قرارداد بر اساس تاریخی که بسته می گردد بر اساس قیمت روز خواهد بود. اگر قیمت های اصلی که در ضرایب تعدیل می آید در این دوره تغییر پیدا کرد، قیمت اعلامی نیز تغییر می نماید و به روز می گردد؛ زیرا باید باید شرایط سازنده را در نظر گرفت؛ زیرا اگر قیمت مصالح ساختمانی بیشتر شد یا باید از خودش هزینه کند یا پروژه را تعدیل کند. پس برای اینکه طرفین به اطمینان برسند که رعایت مصالح هر دو انجام شده، قانون گذار موضوع تعدیل نرخ ها را پیشنهاد می دهد.

به گفته محمودزاده، ضریب تعدیل مستند به افزایش یا حتی کاهش قیمت است که البته به ندرت اتفاق می افتد. ممکن است افزایش جزئی وجود داشته باشد، ولی این سوپاپ اطمینانی برای طرفین قرارداد و معامله است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحد ها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است.

میانگین قیمت این واحد ها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به انتها رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه نمایند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، انتها مهر ماه اعلام شده بود که تا انتها آذرماه تمدید شده است. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آن ها می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1463

به "اعلام آخرین قیمت ساخت مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آخرین قیمت ساخت مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید