الحوثی: سفر گروندبرگ به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی معناست

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از اهداف سفر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به صنعاء انتقاد کرد.

الحوثی: سفر گروندبرگ به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی معناست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن انتقاد از اهداف سفر هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در امور این کشور را زیر سوال برد و اصرار بر این سفر را قبل از اجرایی شدن مطالبات انصارالله تعجب آور دانست.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم الحوثی در توییتر خود نوشت: آیا فعالیت بانکی و پرداخت حقوق ها ازسرگرفته شده و یا تسهیلاتی که آمریکا برای شروع سفرهای پزشکی از سازمان ملل متعهد شده بود را انجام داده است؟ واقعاً چه مطالبه ای صورت گرفته است؟

این نقدها از عملکرد سازمان ملل در رسیدگی به مطالبات جنبش انصارالله یمن، در حالی مطرح می گردد که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، قرار است امروز (دوشنبه) در اولین سفر خود به صنعاء از زمان تصدی این مسئولیت وارد صنعاء گردد.

پیش از این رهبران جنبش انصارالله یمن به علت عدم تحقق خواسته ها و مطالبات خود از جمله برطرف محاصره بندر الحدیده و از سرگیری فعالیت فرودگاه بین المللی صنعا از ملاقات و گفت وگو با وی خودداری می کردند.

به گزارش فارس، آدینه گذشته سازمان ملل متحد از فعالان بین المللی خواست تا حدود 80میلیون دلار برای تأمین اقتصادی طرحی با هدف جلوگیری از نشت نفت از نفتکش صافر که در سواحل یمن متوقف شده، جمع آوری نمایند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با انتقاد از تعلل سازمان ملل در انجام مطالبات و تحقق خواسته های ملت یمن، از سفرگروندبرگ به صنعا انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2123

به "الحوثی: سفر گروندبرگ به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی معناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحوثی: سفر گروندبرگ به صنعاءبدون تحقق مطالبات ملت یمن بی معناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید