روحانی هفته آینده به ایتالیا، واتیکان و فرانسه سفر می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور از سفر رئیس جمهور به ایتالیا، واتیکان و فرانسه طی هفته آینده اطلاع داد.

روحانی هفته آینده به ایتالیا، واتیکان و فرانسه سفر می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرنگاران، گفت: رئیس جمهور با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا، واتیکان و فرانسه به این کشورها سفر و در نشست سران مجمع عمومی یونسکو نیز سخنرانی می نماید.

وی اضافه کرد: دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در رأس هیئتی بلندپایه صبح شنبه 23 آبان ماه جاری به دعوت نخست وزیر و رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می نماید.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات هایی با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر کوتاه به رم پیش بینی شده است.

وی حضور در واتیکان، دیدار و گفت وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در مرحله اول سفر فشرده خود به اروپا اظهار داشت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی صبح دوشنبه 25 آبان ماه و به دعوت رسمی مدیر کل یونسکو در مقر این سازمان حاضر و پس از استقبال، به عنوان میهمان ویژه و اولین سخنران در جمع سران شرکت کننده در مجمع عمومی این نهاد بین المللی که بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد است، سخنرانی خواهد داشت.

پرویز اسماعیلی گفت: رئیس جمهور در ادامه سفر خود صبح سه شنبه 26 آبان ماه و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور فرانسه با وی دیدار و گفت وگو خواهد داشت و پس از خاتمه مذاکرات با مقامات فرانسوی، پاریس را به سمت تهران ترک خواهد نمود.

وی ملاقاتهای دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست با صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه گذاران را از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4روزه اظهار داشت.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلندپایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسنادی نیز برای همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

پرویز اسماعیلی در خاتمه اعلام کرد که همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان مالی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 612

به "روحانی هفته آینده به ایتالیا، واتیکان و فرانسه سفر می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "روحانی هفته آینده به ایتالیا، واتیکان و فرانسه سفر می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی هفته آینده به ایتالیا، واتیکان و فرانسه سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید