صف کامیون های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد

به گزارش فروشگاه کوچک، کم کاری طرف ترکیه ای در مرکز بین المللی بازرگان، بار دیگر به کندی تردد کامیون های حامل کالاهای تجاری دامن زده و حدود 500 کامیون ایرانی را در صف انتظار قرار داده است.

صف کامیون های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد

مدیرکل گمرک مرزی بازرگان با اشاره به صف طولانی کامیون ها در این مرز گفت: عدم همکاری کشور ترکیه و کندی پذیرش مهم ترین عامل به وجود آمدن صف های طولانی شده است.

مجتبی بازگیر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طولانی شدن صف های کامیون ها در مرز بازرگان و گلایه مندی کامیون داران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 دستگاه کامیون در مرز بازرگان منتظر خروج از مرز هستند، که عدم همکاری کشور ترکیه و کندی پذیرش مهم ترین عامل این مشکل شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در ماه های گذشته به طور متوسط 400 دستگاه ورود به کشور ایران و 300 دستگاه کامیون خروجی از مرز بازرگان صورت می پذیرفت، اضافه نمود: این میزان در هفته های اخیر از سمت ترکیه کاهش یافته و موجب تشکیل صف شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان با تأکید بر اینکه بیشتر کامیون ها با تغییر جهت خود از گمرک پلدشت و نخجوان به بازرگان موجبات ایجاد صف های طولانی شدند، اضافه نمود: افزایش عوارض ورود کامیون ها به خاک آذربایجان زمینه ساز آن شده است تا صف های طولانی در گمرک مرزی 24 ساعتی بازرگان به وجود آید.

بازگیر اظهار کرد: بار بیشتر کامیون های ایرانی معطل در صف، مواد پتروشیمی، میوه و تره بار، هندوانه و ... است که با پیگیری های اجرا شده از سوی گمرک ایران و رایزنی های صورت گرفته با گمرک گوربلاغ ترکیه خواهان تسریع بخشیدن در فرایند کنترل و افزایش پذیرش این کامیون ها شده ایم.

به گفته مدیرکل گمرک بازرگان، کامیون های حامل بار فاسدشدنی در اولویت خروج از مرز قرار دارند و کوشش می گردد این مشکل ظرف چند روز آینده رفع گردد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نیروهای انتظامی، مرزبانی و نیروی های گمرکی در پایانه مرزی حضور دارند و کوشش می گردد بدون کوچک ترین مشکل، صف کامیون ها رفع گردد، اضافه نمود: هیچ گونه مسئله امنیتی و جانی کامیون داران و محموله کامیون های آنها را طی جهت منتهی به گمرک تهدید نمی کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1640

به "صف کامیون های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف کامیون های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید