طرز تهیه بستنی گردویی ???? به 2 روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز

به گزارش فروشگاه کوچک، بستنی گردویی از کافی شاپی است که در آن مغز گردو ماده اصلی آن را تشکیل می دهد و را هم در خود دارد. این بستنی را با طعم های مختلف مثل بستنی گردویی شکلاتی، زعفرانی، وانیلی یا همراه با تکه های بیسکویت درست می کنند. بستنی گردویی را می توان به عنوان یک میان وعده ساده یا در طرز تهیه با بستنی یا برای تهیه و شیک های مختلف استفاده کرد. در این مقاله از سرویس در به 2 روش طرز تهیه بستنی گردویی و فوت و فن های تهیه آن می پردازیم.

طرز تهیه بستنی گردویی ???? به 2 روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی گردویی شکلاتی

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 35 دقیقه

مدت زمان انتظار: 3 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی گردویی

شیر: 500 میلی لیتر

خامه: 250 گرم

پودر شکر: 350 گرم

گردو پودر شده: 120 گرم

وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

ثعلب: 1 قاشق مرباخوری

شکلات تخته ای: 100 گرم

مراحل طرز تهیه بستنی گردویی در خانه

برای درست کردن بستنی گردویی، باید مایه گردو، شکلات و خامه را به صورت جدا آماده کنید. مایه شیر، شکر، وانیل و ثعلب را هم جدا تهیه کنید. مایه دوم را در فریزر بگذارید و هر یک ساعت یک بار هم بزنید. در آخرین بار هم زدن، مایه اول را به آن اضافه کنید. دوباره مواد را به فریزر برگردانید. وقتی بستنی آماده شد، آن را به روش دلخواه سرو کنید.

مرحله اول: گردوها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، باید گردوها را بشکنید و آن ها را در چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. یا اینکه آن ها را در یک پلاستیک فریزری زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب بکوبید تا نرم شوند. شکر را هم در آسیاب کن بریزید و کاملا آسیاب کنید تا نرم شود. این کار باعث ایجاد بافت نرم در بستنی می شود.

مرحله دوم: شیر و شکر را بجوشانید

در یک قابلمه یا ظرف شیر را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا وقتی که شروع به جوشیدن کند. سپس شکر پودر شده یا پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم حل شوند. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شیر از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله سوم: وانیل و ثعلب را اضافه کنید

در این مرحله، وانیل و ثعلب را در یک ظرف بریزید و آن ها را هم بزنید. شیر و شکر حل شده را به تدریج و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا ثعلب در شیر گلوله نشود. اگر نتوانستید گلوله ها را باز کنید، مخلوط را از صافی عبور دهید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: گردو و شکلات را آماده کنید

در یک کاسه، شکلات تخته ای خرد شده بریزید. کف کاسه را در یک قابلمه آب جوش یا بخار آب قرار دهید. صبر کنید تا شکلات با حرارت غیرمستقیم به گرم و ذوب شود. سپس خامه را به شکلات ذوب شده بیفزایید. با همزن برقی خامه و شکلات را با هم کاملا ترکیب کنید تا یکدست شود. در آخر، گردوهای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. همه مواد که با هم مخلوط شدند، ظرف را کنار بگذارید.

مرحله پنجم: مایه بستنی گردویی را آماده کنید

برای این مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، روی ظرف مخلوط شیر، شکر، ثعلب و وانیل را که آماده کرده بودید، با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید. سپس آن را بیرون بیاورید و با همزن بزنید تا بافت یخی آن شکسته شود. دوباره ظرف را به فریزر برگردانید. یک ساعت بعد دوباره همین کار را تکرار کنید. 3 بار در طول سه ساعت محتویات ظرف بستنی را هم بزنید و در فریزر قرار دهید.

مرحله ششم: مخلوط گردویی را اضافه کنید

در آخرین مرحله، بعد از بار سوم، مایه شکلات، خامه و گردو را به مایه بستنی که در فریزر داشتید، بیفزایید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مایه بستنی را دوباره به فریزر برگردانید و اجازه دهید یک ساعت دیگر در فریزر بماند. یک بار دیگر هم مواد را هم بزنید. وقتی بستنی آماده شد، آن را از فریزر خارج و آن را سرو کنید. می توانید بستنی گردویی را به شکل اسکوپ، قالب بزنید یا آن را بین نان بستنی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب و خامه

طرز تهیه بستنی گردویی به همراه بیسکویت

مواد لازم برای تهیه بستنی گردو و کشمش

شیر: 150 میلی لیتر

شکلات خرد شده: 120 گرم

خامه: 300 میلی لیتر

بیسکویت خرد شده: 30 گرم

گردو خرد شده: 50 گرم

کشمش: 50 گرم

مراحل طرز تهیه بستنی گردویی با بیسکویت

برای تهیه بستنی گردویی به این روش با کشمش و بیسکویت، مایه بستنی را آماده کنید. بعد از گذشت 20 دقیقه که مایه را در فریزر گذاشتید، مخلوط کشمش، گردو و بیسکویت خرد شده را به مایه بستنی اضافه کنید. دوباره برای چند ساعت مایه بستنی را در فریزر بگذارید و بعد از آماده شدن آن را سرو کنید.

مرحله اول: شیر و شکلات را با هم حل کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، شیر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد. سپس شکلات ها را خرد کرده و به شیر اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شوند و شکلات کاملا در شیر حل شود. می توانید از شکلات سفید هم استفاده کنید.

مرحله دوم: خامه و شکر را با هم مخلوط کنید

خامه را در یک ظرف جدا بریزید و با شکر مخلوط کنید. با همزن شکر و خامه را کاملا بزنید تا فرم بگیرد. سپس شیر و شکلات سرد شده را به آرامی به این مخلوط، اضافه و آن را با هم ترکیب کنید. باید مواد را تا جایی هم بزنید که یکدست شود.

مرحله سوم: مایه بستنی را در فریزر قرار دهید

مایه بستنی را که آماده کردید، در یک قالب بستنی بریزید و به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار دهید. در این فاصله بیسکویت ها را خرد کنید. می توانید از بیسکویت های مختلف مثل پتی بور یا اوریو در این بستنی استفاده کنید. بیسکویت ها را به همراه گردو در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و آن ها را بکوبید تا نرم شوند.

مرحله چهارم: مخلوط گردو و بیسکویت را به مایه بستنی اضافه کنید

بعد از 20 دقیقه که مایه بستنی خودش را گرفت و منجمد شد، ظرف بستنی را بیرون بیاورید و بیسکویت و گردوی خرد شده را به آن بیفزایید. چوب کشمش ها را هم بگیرید و به مایه بستنی اضافه کنید. با قاشق همه مواد را دوباره هم بزنید تا یکدست شود. دوباره ظرف بستنی را به فریزر برگردانید.

مرحله پنجم: بستنی گردویی را بعد از آماده شدن سرو کنید

هر یک ساعت یک بار، ظرف بستنی را از فریزر خارج کنید و مواد را هم بزنید. 3 تا 4 بار این کار را انجام دهید. بعد از این که بستنی گردویی آماده شد، آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه بستنی گردویی

*بهتر است از خامه و شیر پرچرب در طرز تهیه بستنی گردویی استفاده کنید تا بافت غلیظ تری به خود بگیرد و طعم قوی تری داشته باشد.

*استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی گردویی باعث کشدار شدن بافت آن می شود. ولی در صورت دلخواه، می توانید آن را حذف کنید و بستنی گردویی بدون ثعلب درست کنید.

*علاوه بر مغز گردو می توانید از مغز پسته یا خلال بادام خرد شده هم در مایه بستنی استفاده کنید.

*برای این که بستنی خودش را بیشتر بگیرد، بهتر است به مدت یک شب تا صبح بستنی را در فریزر قرار دهید.

* به جای شکلات تخته ای می توانید از پودر کاکائو هم در این بستنی استفاده کنید.

*برای طرز تهیه بستنی گردویی زعفرانی به جای گردویی، پودر کاکائو یا شکلات تخته ای را حذف و زعفران دم کرده غلیظ را جایگزین آن ها کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی وانیلی حرفه ای بدون دستگاه

سوالات متداول

چه کار کنیم که بستنی گردویی کشدار شود؟

استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی گردویی، بافت آن را کشدار می کند.

از چه نوع شیر و خامه ای در طرز تهیه بستنی گردویی استفاده کنیم؟

به کار بردن شیر و خامه پرچرب در مایه بستنی، بافت آن را غلیظ تر و طعم بستنی را قوی تر می کند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2169

به "طرز تهیه بستنی گردویی ???? به 2 روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی گردویی ???? به 2 روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید