طرز تهیه هویج پلو با مرغ

به گزارش فروشگاه کوچک، هویج پلو رو یا ساده و با مرغ درست میکنیم یا با گوشت چرخ نموده.با هردو هویج پلو عالی میشه اگر تا حالا هویج پلو نخوردین حتما امتحانش کنید

طرز تهیه هویج پلو با مرغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک

مواد لازم:

هویج متوسط :5 عدد

برنج ایرانی :5 پیمانه

شکر:یک پیمانه

زعفران آب زده :3 قاشق غذاخوری

نمک:به میزان لازم

خلال بادام و پسته :جهت تزیین

مرغ جهت سرو کنار هویج پلو:به میزان نفرات

ابتدا برنج را بشویید و چند ساعتی در آب و نمک خیس دهید. هویج را هم به صورتی خلالی خرد کنید .شکر را در آب حل کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

هویج را داخل شربت بریزید و حرارت را کم کنید تا بپزد . بعد از نرم شدن هویج آن را داخل آبکش بریزید و از شربت جدا کنید.برنج خیس داده شده را آبکش کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه هویج به صورت لایه به لایه پر کنید.

بعد روی حرارت متوسط قرار دهید تا بخار آن بلند گردد بعد حرارت را کم کنید و یک دم کنی روی در قابلمه بگذارید تا برنج حدود یک ساعت دم بکشد.

خلال پسته و بادام را کمی تفت دهید و بعد از آماده شدن برنج روی آن تزیین کنید و در کنار مرغ رعفرانی پخته شده سرو کنید.کمی از شربت درست شده را میتوانید برای شیرین تر کردن غذا روی برنج بکشید.

نکات ریز در خوشمزه تر کردن هویج پلو :

در هویج پلو می توانید از گوشت چرخ نموده و یا گوشت تکه ای بره نیز بهره ببرید.

پوست مرغ را حتما بگیرید و بعدآن را بپزید چون بوی نامطبوعی دارد و باعث می گردد در غذا بوی خوبی نداشته باشد.

هنگام سرو میتوانید مقداری زرشک روی هویج پلو بریزید و برای اینکار باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و وقتی روغن داغ شد، زرشک را در آن ریخته و کمی تفت دهید. و چون هویج پلو شیرین است، نیازی به اضافه کردن شکر در زرشک نیست.

اگر دوست داشته باشید ته دیگتان ، ته چینی باشد، نصف لیوان ماست، مقداری زعفران دم شده، نصف لیوان آب جوش، دو عدد زرده تخم مرغ و 75 گرم روغن را با یکدیگر مخلوط کنید و کف قابلمه بریزید. سپس مقداری برنج روی آن ریخته و با قاشق روی آن را صاف کنید تا کل مایه جذب برنج گردد، سپس بقیه برنج را طبق دستور در قابلمه قرار دهید.

حتما در زمانی که میخواهید هویج پلو را برای مهمانی و یا مجالستان تهیه کنید مطمئن شوید که طعم شیرین آن مطابق با ذائقه مهمانانتان باشد .

برای ته دیگ هویج پلو می توانید از سیب زمینی و نان هم بهره ببرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1414

به "طرز تهیه هویج پلو با مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه هویج پلو با مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید