قرارداد ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان با ایتالیا امضا شد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: قرارداد احداث کارخانه یک میلیون تنی فراوری شمش فولاد با مشارکت شرکت تنوا ایتالیا و یک شرکت خصوصی ایران(شرکت مهندسی تکنولوژیک فلزات و معادن) و با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو به امضاء رسید.

قرارداد ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان با ایتالیا امضا شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، با امضای این قرارداد طرح ساخت کارخانه ذوب یک میلیون تنی دنیا فولاد سیرجان در اختیار شرکت های ام.ام.تی.ایی(شرکت مهندسی تکنولوژیک فلزات و معادن) از ایران و تنوا از ایتالیا نهاده شد به گونه ای که راهنمایی پروژه برعهده پیمانکار ایرانی است. ارزش اجرای این قرارداد در بخش ریالی به 300میلیارد تومان و رقم ارزی آن نیز 79میلیون یورو است و در مدت 36ماه راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر صنایع معادن در این مراسم گفت: یکی از سیاست های ما این است که طرح هایی به امضاء برسند که اطمینان کافی برای اجرای آن ها وجود داشته باشد . این در حالی است که در سال های گذشته بسیاری از پروژه ها مراسم کلنگ زنی داشته اند اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده اند.

مهدی کرباسیان با ابراز خرسندی از توسعه روابط اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: امیدواریم غرب از علاقمندی ایران به صلح و دوستی ایرانیان برای گسترش روابط به خوبی استفاده کند و دولت تدبیر و امید به شرکت های علاقمند در سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران خوش آمد می گوید.

وی اجرای چنین طرح هایی را سبب توسعه اشتغال در کشور دانست و گفت: آینده کشور با سرمایه گذاری و ایجاد شغل جدید شکل می گیرد به ویژه آنکه کشورمان دارای نیروی انسانی ماهر و امکانات خدادادی متعددی است.

کرباسیان همچنین اظهار امیدواری کرد که طرح آهن اسفنجی شرکت دنیا فولاد سیرجان - که در آینده مواد اولیه این طرح فولاد سازی را تامین خواهد کرد- تا خاتمه سال وارد مدار فراوری گردد.

پیش از وی علی عباسلو مدیر عامل شرکت دنیا فولاد سیرجان به برنامه تکمیل زنجیره فراوری اشاره نمود و گفت: پروژه آهن اسفنجی دنیا فولاد سیرجان به پیشرفت 80درصدی رسیده و محصول فراوریی آن در اختیار این پروژه قرار گیرد.

او توضیح داد: در حال حاضر جانمایی و قرارداد های اولیه طرح فراوری یک میلیون تن فولاد خام صورت گرفته و به زودی با فن آوری شرکت تنوا ایتالیا کار احداث کارخانه شروع می گردد. به گفته عباسلو ، منابع تامین اقتصادی طرح شامل آورده سهامداران ، وام بانکی و صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک تجارت است.

وی میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم طرح فولاد سازی را 1500نفر اعلام نمود و گفت: به زودی برنامه امضای قرارداد احداث خط نورد این شرکت نیز به امضاء می رسد و بدین ترتیب شاهد تکمیل زنجیره فراوری از سنگ آهن تا شمش و محصول نورد خواهیم شد.

محمدرضا طاهری مدیر عامل شرکت ام.ام.تی. ایی نیز گفت: این شرکت تاکنون 7 طرح احیای مستقیم را در ایران راه اندازی نموده است و طرح های دیگری نیز در دست اجرا دارد. به گفته وی ایجاد طرح جدیدی در جزیره قشم به ظرفیت فراوری 4 میلیون تن از دیگر برنامه های این شرکت به شمار می آید.

در این مراسم معاون شرکت تنوا ایتالیا نیز با برشمردن سوابق فعالیت این شرکت در 3 دهه اخیر در ایران گفت: در حال حاضر سرگرم مدرن سازی 8 کوره ذوب فولاد مبارکه و برنامه ارتقای ظرفیت فراوری شمش در این شرکت به 7.2 میلیون تن در سال هستیم. انریکو گارزونه ادامه داد: با اتمام فعالیت ها در چند طرح فولاد استانی و نیز سنگان امیدواریم همکاری های ایتالیا با ایران گسترش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 314

به "قرارداد ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان با ایتالیا امضا شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "قرارداد ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان با ایتالیا امضا شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد سیرجان با ایتالیا امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید