مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش فروشگاه کوچک، تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان باهدف ارزش آفرینی، ارتقا فراوری ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری درزمینهٔ سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی ، تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه به امضای طرفین رسید.

مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مهدی اقتصادی رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران به توضیح توضیحاتی درباره اهداف تأسیس مرکز پرداخت و گفت: در اتاق ایران شرکت های عظیم و باسابقه ای وجود دارند که بازار را به خوبی می شناسند و با اکوسیستم سنتی آشنایی کامل دارند. از سوی دیگر استارتاپ ها هستند که سیستم های نوین و مدرن را پیاده سازی می نمایند و روحیه خلاق و نوآوری دارند. این دو گروه در مرکز نوآوری اتاق ایران به یکدیگر وصل می شوند و دراین بین هم سنتی ها ارتقا پیدا می نمایند و هم استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نوپا می توانند وارد بازار شوند و برای خود سهمی پیدا نمایند.

او اضافه نمود: رسالت ما در مرکز نوآوری حمایت از ایده هایی است که به تکامل رسیده و محصول یا خدمت قابل ارائه دارند.

اقتصادی بابیان اینکه نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات فناورانه شرکت ها و استارتاپ ها در مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات راه اندازی خواهد شد، گفت: با تمام توان کوشش می کنیم تا از شرکت هایی که محصولات تجاری سازی شده دارند برای ورود به بازارهای صادراتی حمایت کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات بابیان اینکه اتاق های بازرگانی در استان های دیگر هم اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری نموده اند گفت: تا به امروز اتاق های بازرگانی در استان های زنجان، اراک، سمنان و یزد مقدمات ایجاد مراکز نوآوری را آماده نموده اند.

سحر بنکدارپور دبیر کل مجمع تشکل های دانش بنیان نیز بابیان اینکه نقش حلقه واسط میان تجار و شرکت های سنتی با استارتاپ ها و کسب وکارهای جوان را داریم، گفت: عظیم ترین هدف ما گسترش بازارهای تجاری است تا محصولات دانش بنیان و فناور علاوه بر بازار داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر شوند.

بنکدارپور پیشنهاد کرد: برترین ایده های شناسایی شده در جشنواره را به مرکز معرفی کنید تا بذرهایی که پتانسیل جوانه زدن و رشد دارند را توانمندسازی کنیم و زمینه را برای ورود به بازار را برایشان فراهم سازیم.

در ادامه، شادی جمیلی مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز به معرفی جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در راستای حمایت از ایجاد کسب وکارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، باهدف تبدیل ایده به ثروت از سال 96 به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می گردد و برگزیدگان نهایی در انتها جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره مند می شوند.

او اضافه نمود: دانشجویان با طرح ها و ایده هایی که به تائید کمیته علمی جشنواره رسیده است در این رویداد شرکت می نمایند و پس از رقابت با یکدیگر به برترین آن ها جوایزی اهدا می گردد.

در انتها این نشست تفاهم نامه ای باهدف توسعه ارتباط بین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق بازرگانی ایران به امضای طرفین رسید که به موجب آن طرفین متعهد شدند تا در زمینهٔ ارزش آفرینی، ارتقا فراوری ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری درزمینهٔ سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی، تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه با یکدیگر همکاری نمایند.

سرمایه گذاری مشترک بر روی گروه های دارای توجیه فنی و اقتصادی، ارائه خدمات ارزیابی اقتصادی و اقتصادی و تدوین گزارش امکان سنجی و طرح کسب وکار، همکاری در برگزاری کارگاه ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی پیشنهادی، اختصاص با تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم های متقاضی، همکاری برای تبادل دانش فنی، تبادل محتواهای علمی و آموزشی، همکاری برای تجاری سازی ایده های در اولویت و غیره از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1620

به "مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید