موافقت پنتاگون با تمدید حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر دفاع آمریکا با ادامه حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان گارد ملی تا 23 ماه می موافقت کرده است.

موافقت پنتاگون با تمدید حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پنتاگون سه شنبه شب بیان نمود: لیود آستین وزیر دفاع ایالات متحده با تمدید حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره تا 23 ماه می موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون حدود 5100 نظامی گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا مستقر شده اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای بیان نمود: این تصمیم پس از بررسی و بازنگری درخواست مطرح شده و پس از در نظر دریافت تاثیر احتمالی آن بر آمادگی نیروها اتخاذ شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: در مدتی که حضور نیروهای گارد ملی در ساختمان کنگره تمدید می شود، مقام های پنتاگون با پلیس کنگره همکاری خواهند کرد تا اگر شرایط اجازه دهد، حضور نیروهای گارد ملی به تدریج کاهش یابد.

کربی گفت: ما از گارد ملی به خاطر حمایتی که از این ماموریت به عمل آوردند، تشکر می کنیم، همین طور از تلاش های گسترده و مهم گارد ملی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا.

روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن اضافه نمود، به طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن ماه) بالغ بر 20 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

در ابتدا قرار بود نیروهای گارد ملی تنها برای مراسم تحلیف بایدن مستقر شوند ولی ماموریت آنها به خاطر نگرانی های امنیتی تا 12 مارس تمدید شد.

پلیس کنگره آمریکا روز 4 مارس از پنتاگون خواسته بود تا ماموریت گارد ملی به مدت 2 ماه دیگر تمدید شود.

این در حالی است که یک گزارش کارشناسی که روز دوشنبه منتشر شده به مقام های امنیتی توصیه کرده است تا از موانع متحرک و قابل جابجایی برای حفاظت از ساختمان کنگره استفاده کنند.

این گزارش کارشناسی اضافه نمود: مقام های امنیتی باید یک نیروی واکنش سریع را در شهر واشنگتن تشکیل دهند. این گزارش همچنین اذعان کرده است که پلیس کنگره آمریکا برای مقابله با یورش مرگبار 6 ژانویه طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره، آمادگی کافی را نداشته است.

این گزارش 15 صفحه ای که توسط راسل هونور سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا تنظیم شده، خواستار ارتقای قابلیت ها و توانایی های اطلاعاتی پلیس کنگره آمریکا شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا پیش از این خواستار ارائه این گزارش شده بود. در این گزارش آمده است: تعداد نیروهای پلیس کنگره آمریکا کم است، آنها تجهیزات کافی را در اختیار ندارند و آموزش کافی را برای محافظت از کنندگان کنگره ندیده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1625

به "موافقت پنتاگون با تمدید حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت پنتاگون با تمدید حضور 2300 نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید