وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کردند

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیران خارجه آمریکا و پاکستان در تماسی تلفنی درباره فرایند صلح افغانستان به گفت وگو پرداختند.

وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کردند

به نوشته روزنامه ینی شفق، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای بیان نمود، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی به گفت وگو پرداختند و با توجه به اوضاع در افغانستان، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که یک نزدیکی بنیادین بین واشنگتن و اسلام آباد درباره ضرورت یک سازش صلح آمیز در افغانستان وجود دارد.

این تماس تلفنی در روزی انجام شد که طالبان مدعی کنترل 85 درصد از قلمروی افغانستان پس از تصرف ده ها منطقه در روزهای اخیر شده است.

وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر اقدامات کشورش درباره حمایت از فرایند صلح افغانستان گفت، تضمین صلح در این کشور مسؤولیت مشترک تمامی طرف های درگیر در داخل افغانستان و همچنین بازیگران و عاملان کلیدی منطقه ای و بین المللی است.

وی ادامه داد: این یک امر ضروری برای تمامی طرف های مرتبط است که به گروه های مختلف درگیر افغانستان تاکید کنند تا به صورت سازنده به سمت دستیابی به یک سازش سیاسی جامع، گسترده و همه جانبه پیش بفرایند.

وزیر خارجه آمریکا هم گفت، در پی همکاری مداوم در زمینه فرایند صلح افغانستان است و در توئیتی نوشت: وزیر خارجه پاکستان و من در تماسی تلفنی درباره تمایل خود برای یک رابطه دو جانبه با دوام و با ثبات گفت وگو کردیم. من در پی همکاری مداوم درباره فرایند صلح افغانستان، مقابله با کرونا، حمایت از ثبات منطقه ای و سایر مسائل کلیدی و مهم هستم.

روز پنجشنبه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بیان نمود که هیئت نظامی این کشور در افغانستان در 31 اوت سال جاری میلادی به کارش انتها خواهد داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1800

به "وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید