تور دهلی: نورانی: تعلیق صادرات کیوی به هند موز را گران کرد، ایران واردات موز از هند را متوقف کند

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه قیمت موز در بازار 20 درصد رشد داشته است، گفت: بخشی از واردات موز به وسیله صادر کنندگان کیوی و یا از محل پول صادرات این محصول انجام می شد که با تعلیق صادرات کیوی، کاهش یافته است.

تور دهلی: نورانی: تعلیق صادرات کیوی به هند موز را گران کرد، ایران واردات موز از هند را متوقف کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، آنالیز های خبرنگار ما نشان میدهد که قیمت موز در بازار از کیلویی 36 هزار تومان تا 50 هزار تومان به فروش می رود که نسبت به هفته های قبل رشد بیش از 15 هزار تومان درهرکیلو داشته است.

برای آنالیز موضوع با سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران تبادل نظر کردیم.

نورانی به خبرنگار ما گف: قیمت موز حدود 20 درصد در هفته های اخیر افزایش یافته است که عمدتا به علت کاهش واردات و عرضه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه واردات موز با ارز آزاد است پس چه مانعی سر راه واردات وجود دارد، گفت: اخیرا با تعلیق صادرات کیوی به هند، واردات موز از این کشور هم کاهش یافته است.

نورانی اضافه نمود: بخشی از واردات موز به وسیله صادر نمایندگان کیوی و یا از محل پول صادرات این محصول انجام می شد که با تعلیق صادرات کیوی، کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه حدود 25 درصد از موز وارداتی از هند تامین می گردد، گفت: دولت می تواند در قبال تصمیم هند برای تعلیق واردات کیوی از ایران، واردات موز از این کشور را تعلیق کند.

نورانی در پاسخ به اینکه آیا صادر نمایندگان می توانند از کشور های دیگر وارد نمایند؟ گفت: بله کشور هایی مانند تانزانیا، آمریکای جنوبی، فیلیپین و پاکستان می توانند جایگزین خوبی برای کشور هند باشد ضمن اینکه می توانیم واردات موز را در قبال صادرات سیب به این کشور ها تفاهم کنیم.

لازم به ذکر است اخیرا هند واردات کیوی از ایران متوقف نموده و می گوید شپشک دارد، مسئولان ایرانی هم آنرا تایید می نمایند، اما می گویند مسئله ای ایجاد نمی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2105

به "تور دهلی: نورانی: تعلیق صادرات کیوی به هند موز را گران کرد، ایران واردات موز از هند را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: نورانی: تعلیق صادرات کیوی به هند موز را گران کرد، ایران واردات موز از هند را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید