چگونه در روزهای کرونایی به بازار برویم؟

به گزارش فروشگاه کوچک، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه رعایت بعضی نکات جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در هنگام خریدهای نوروزی را ضروری دانست.

چگونه در روزهای کرونایی به بازار برویم؟

بهمن خدادادیان با اشاره به شلوغی بازارها و افزایش خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال، گفت: سال جاری شرایط متفاوت است و با وجود کرونا افراد باید رعایت بعضی نکات را بصورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در روزهای اخیر ویروس کرونای انگلیسی هم در استان شناسایی شده و احتیاج است که پروتکل ها بصورت ویژه تری اجرایی گردد.

خدادادیان گفت: در وهله اول توصیه بر این است که افراد حتی المقدور از رفتن به بازار و انجام خریدهای نوروزی خودداری نمایند، چرا که نوروز سال جاری باید از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی و مسافرت رفتن اجتناب گردد، بنابراین احتیاج چندانی به خرید لباس و وسیله پذیرایی و وسایل سفر و... نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که افراد برای خرید اقلام ضروری باید به بازار مراجعه نمایند، توصیه می گردد در ساعات صبح یا ساعاتی که بازار به نسبت خلوت تر است کار خرید خود را انجام دهند.

خدادادیان اعلام کرد: هنگام رفتن به بازار جهت خرید اقلام ضروری هم احتیاج است که افراد با توجه به شناسایی کرونای انگلیسی، حتما از دو عدد ماسک استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: در کنار استفاده از دو عدد ماسک، رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا لازم است و افراد باید از حضور در حراجی ها و مغازه های شلوغ در بازار جدا خودداری نمایند.

خدادادیان توصیه کرد: افراد هنگام خرید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، مدت ماندگاری در مغازه ها را کم نموده و بیش از چند دقیقه در یک مغازه نمانند.

وی اضافه کرد: در این شرایط کرونایی ماندن در مکان های مسقف به هیچ عنوان توصیه نمی گردد، بنابراین افراد باید از پاساژگردی های بی مورد اجتناب نمایند.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: افراد باید برای خرید حتما از کارت بانکی استفاده نموده و از جابجا کردن پول نقد به دلیل آلودگی بالای آن خودداری نمایند و هنگام استفاده از کارت هم، خودشان کارت را کشیده و رمز را وارد نمایند و حتما پس از آن از مواد ضدعفونی نماینده دست استفاده نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1617

به "چگونه در روزهای کرونایی به بازار برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در روزهای کرونایی به بازار برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید