کاهش آمار شکایات از تامین اجتماعی در دیوان عدالت

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی، از کاهش 20 هزار موردی آمار شکایات علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری اطلاع داد.

کاهش آمار شکایات از تامین اجتماعی در دیوان عدالت

عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی در همایش مقررات تأمین اجتماعی در آرای دیوان عدالت اداری با اشاره به 45 میلیون جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این آمار گویای اهمیت سازمان تأمین اجتماعی در نظام بیمه های اجتماعی و تأمین اجتماعی کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به حوزه های متنوع بیمه ای، درمانی و مالی فعالیت سازمان تأمین اجتماعی و کثرت مخاطبان و ذی نفعان این سازمان و نیز بعضی مسائل اجرایی و کثرت قوانین و مقررات این حوزه، در سال های گذشته موارد طرح شکایت علیه سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، پرشمار بود که با توسعه تعامل و همکاری سازمان و دیوان و نیز اصلاح مقررات و رویه های مورد عمل، تعداد این شکایات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

نعیمی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر به منظور کاهش شکایت ها اقدامات مناسبی انجام داده است. تجمیع بخشنامه های سازمان یکی از این اقدامات بوده است. در مجموع بیش از 2000 بخشنامه و دستور اداری و مکاتبات در طول چهار دهه گذشته در موضوعات مختلف صادر شده که با تشکیل شورای تنقیح، به 43 بخشنامه تقلیل پیدا نموده است.

وی گفت: برای آنکه مجدداً دچار تورم بخشنامه ای نشویم، شورای مقررات زدایی و وحدت رویه در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده و بخشنامه های جدیدی که صادر می گردد حتماً باید به بخشنامه های قبلی ملحق گردد و تا آنجا که ممکن باشد اجازه صدور بخشنامه مستقل داده نمی گردد. بعلاوه بخشنامه ها قبل از صدور، در واحد حقوقی از حیث انطباق با قوانین و مقررات کنترل می گردد.

نعیمی اضافه کرد: در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات، همه بخشنامه های سازمان تأمین اجتماعی، در سایت سازمان بارگذاری می گردد. کمتر دستگاهی را می توان در کشور یافت که همه بخشنامه هایش را در دسترس همگان قرار می دهد، اما در سازمان تأمین اجتماعی، همه بخشنامه ها در سایت سازمان و در قسمتی تحت عنوان دسترسی آزاد به بخشنامه ها در دسترس مردم و مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: نشست های تخصصی نیز با قضات و دبیران هیئت های تشخیص دیوان عدالت اداری برگزار می گردد و در مجموع این اقدامات باعث شده شاهد کاهش حدود 20 هزار موردی شکایت ها در سال باشیم.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2228

به "کاهش آمار شکایات از تامین اجتماعی در دیوان عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار شکایات از تامین اجتماعی در دیوان عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید