کشت فرا سرزمینی برنج در ویتنام

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خواهان همکاری علمی تحقیقاتی در زمینه برنج، شیلات و سایر محصولات کشاورزی با کشور ویتنام شد.

کشت فرا سرزمینی برنج در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در نشست با هیات ویتنامی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار گردید، اظهار امیدواری کرد حضور هیات ویتنامی در مازندران و آشنایی با ظرفیت های استان به ویژه در بخش کشاورزی بتواند سرآغاز توسعه برای دو کشور به خصوص استان های مازندران و کانتو باشد.

وی ادامه داد: مازندران به دلیل موقعیت اکولوژیک، از استان های مهم در بخش کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی در ایران گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران فراوری می گردد، گفت: عمده ترین محصولات کشاورزی مازندران برنج با 1.3 تن فراوری شلتوک است.

وی با اعلام این که سالانه 2.5 میلیون تن محصولات باغی، 200 هزار تن کیوی و 220 هزار تن گوشت مرغ در استان فراوری می گردد، اضافه نمود: مازندران دارای یک میلیون هکتار جنگل مالی است.

حیدرپور، فراوری آبزیان استان را سالانه بیش از 70 هزار تن اشاره نمود و اضافه نمود: در مازندران 900 هکتار عرصه گل و گیاه زینتی وجود دارد که 260 هکتار به صورت گلخانه ای است.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در بخش کشاورزی داریم با همکاری بخش خصوصی و فعالان مالی دو کشور می توانیم مازاد فراوری در زمینه مرغ، میوه، شیلات، گل و گیاه زینتی و تخم مرغ را به کشور ویتنام و استان کانتو صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به این که دو کشور در زمینه فراوری برنج با یکدیگر وجه مشترک دارند آمادگی داریم در زمینه تحقیقات برنج تبادل تجربه و اطلاعات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به پیشنهادی که کشور ویتنام داشته مبنی بر این که کشت فراسرزمینی برنج در ویتنام انجام گردد، آمادگی داریم در صورت امکان کشت، در این زمینه هم تبادل اطلاعات و تجربه داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که آمادگی داریم پسته، میگو، انجیر و گوشت قرمز را به کشور ویتنام صادر کنیم، گفت: آمادگی صادرات گسترده تر در محصولات کیوی و مرکبات از سوی مازندران به کشور ویتنام وجود دارد.

حیدرپور، خواستار همکاری علمی تحقیقاتی در زمینه برنج، شیلات و سایر محصولات کشاورزی شد و اضافه نمود: آمادگی داریم در زمینه کشاورزی و گردشگری تعاملاتی داشته باشیم و برای گسترش روابط ایران و ویتنام کوشش کنیم و مازندران و کانتو می توانند گسترش دهنده توسعه روابط باشند.

وی در زمینه تجارت فعالان مالی ایران و ویتنام گفت: این دو کشور می توانند در زمینه صادرات مرغ با موضوع اتاق بازرگانی همکاری داشته باشند.

آمادگی ویتنام برای استفاده از تجربیات مازندران در زمینه گل های زینتی

در این نشست، فوام وان کواین مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام با اعلام آمادگی این کشور در استفاده از تجربیات مازندران در زمینه گل های زینتی، گفت: بخشی از زمین های کشاورزی این کشور برای تحقیقات گل و گیاه اختصاص داده شد که خواستار این هستیم از تجربه مازندران استفاده کنیم.

وی با بیان این که، استان کانتو دارای دو میلیون نفر جمعیت است و 110 هزار هکتار این شهر برای فعالیت کشاورزی اختصاص داده شده است، ادامه داد: از 110 هزار هکتار زمین های کشاورزی این شهر، 90 هزار هکتار به زراعت برنج اختصاص داده شده است که سالانه یک میلیون تن شلتوک فراوری می گردد.

مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام با بیان این که 14 هزار هکتار از زمین های این شهر به پرورش ماهی اختصاص دارد که 200 هزار تن انواع ماهی فراوری می گردد، گفت: سالانه 1.5 میلیارد دلار درآمد از فراوریات صادراتی است که یک میلیارد دلار از فروش ماهی و برنج است.

کواین اضافه نمود: سالانه 200 هزار تن محصولات باغی از این استان فراوری می گردد که صادراتی برای این محصولات وجود ندارند.

وی با بیان این که خواستار گسترش بیوتکنولوژی در بخش کشاورزی هستیم، گفت: خواستار این هستیم بخش کشاورزی مازندران تجربیات خود را در زمینه کشتارگاه و طیور در اختیار این استان قرار دهد.

مدیر کشاورزی شهر کانتو ویتنام خواستار همکاری بخش کشاورزی مازندران در زمینه گل و گیاه زینتی با کشور ویتنام شد و اضافه نمود: بخشی از زمین های کشاورزی این کشور برای تحقیقات گل و گیاه اختصاص داده شد که خواستار این هستیم از تجربه مازندران استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 362

به "کشت فرا سرزمینی برنج در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت فرا سرزمینی برنج در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید