گرهارد شرودر: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 دخالت در امور داخلی آلمان است

به گزارش فروشگاه کوچک، صدر اعظم اسبق آلمان انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 وارد نموده و آن را دخالت در امور داخلی آلمان دانست.

گرهارد شرودر: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 دخالت در امور داخلی آلمان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 وارد نموده و گفت: آمریکایی ها می خواهند برای ما مشخص نمایند که با چه کسی اجازه داریم تجارت کنیم و با چه کسی این اجازه را نداریم. ما نباید این را بپذیریم. ما 51 امین ایالت آمریکا نیستیم.

شرودر که رئیس نهاد نظارت بر انجمن خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم و نورد استریم 2 است و در تبادل نظر با نویه اوزنابروکر سایتونگ آلمان سخن می گفت ابراز اطمینان کرد که این پروژه به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

شرودر قوانین آمریکا علیه این پروژه گازی را متکبرانه ارزیابی نموده و گفت: این تحریم ها نوعی دخالت در امور داخلی جمهوری فدرال آلمان است که نمونه آن را من از زمان اتحاد دوباره آلمان ندیده بودم.

شرودر در ادامه این پرسش را مطرح نمود که آیا ما در مجلس آلمان تحریم هایی علیه آمریکا با قانونی برای محافظت از حقوق بشر در مرزهای ایالات متحده و مکزیک را تصمیم گیری نموده ایم؟ دلایل کافی برای این منظور وجود دارد.

بعد از تصمیم اخیر ایالات متحده برای تحریم شرکت های مرتبط با پروژه گازی نورد استریم 2 از آنجایی که نهایی شدن این پروژه به منظور تامین انرژی اروپا برای اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان اهمیت زیادی دارد مناقشات لفظی سخت و روزافزونی بین مقامات دو کشور شکل گرفته است.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی خواهد بود که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نماید. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند.

مجری اصلی این طرح، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان شروع بهره برداری از این خط لوله سال 2020 و هزینه احداث آن 10 میلیارد یورو برآورد شده است.

دولت آلمان بعد از امضا قانون تحریم علیه نورد استریم 2 توسط ترامپ ترامپ بلافاصله واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

ترامپ روز آدینه 29 آذر برنامه دفاعی بودجه آمریکا را که تحریم خط لوله گازی نورداستریم 2 و ترک استریم بخشی از آن بود امضا کرد. خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد. خط لوله ترک استریم نیز به وسیله دریای سیاه گاز روسیه را به ترکیه و از آنجا به اروپا انتقال خواهد داد.

دولت آمریکا 60 روز وقت دارد فهرستی از اشخاص و شرکت هایی را که در این پروژه دست دارند تهیه کند.

خط لوله نورد استریم 2 مرحله پایانی خود را طی می نماید و هم اکنون حدود 300 کیلومتر از این طرح توسط شرکت هلندی - سوئیسی ال سیز در آب های دانمارک لوله کشی می گردد. اما این شرکت بعد از اعمال تحریم ها از پروژه نورد استریم 2 کنار کشید. این شرکت اعلام نموده است که فعالیت آنها زمانی از سرگرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه گردد.

ترامپ به شدت مخالف این طرح بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا ننمایند. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نورد استریم 2 وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 763

به "گرهارد شرودر: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 دخالت در امور داخلی آلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرهارد شرودر: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم2 دخالت در امور داخلی آلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید