2 عامل مؤثر در افزایش قیمت تخم مرغ

به گزارش فروشگاه کوچک، قیمت تخم مرغ در بازار افزایش یافته و عرضه آن در مغازه های سطح شهر محدودتر شده است.

2 عامل مؤثر در افزایش قیمت تخم مرغ

به گزارش فارس قیمت تخم مرغ در بازار تهران به شانه ای 85 هزار تومان رسیده و همین عاملی شده است تا بخشی از مغازه های سطح شهر این محصول را در سبد عرضه خود نداشته باشند، آن ها می گویند افزایش قیمت تقاضا را کم نموده و فروش کمتری دارند.

این قیمت حدود 10 هزار تومان بالاتر از نرخ مصوبی است که پس از اجرای طرح اصلاح مردمی سازی یارانه ها برای تخم مرغ مصوب شد.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی سالانه بیش از یک میلیون تن تخم مرغ د ر کشور فراوری می گردد که بیش از احتیاج کشور است و بخشی از آن صادر می گردد.

قیمت تخم مرغ پس از اصلاح یارانه ها حتی به شانه ای زیر 50 هزار تومان هم رسیده بود و وزارت جهاد کشاورزی تحت فشار فراوری کنندگان، صادرات تخم مرغ را آزاد کرد و پس از آن قیمت صعودی شد.

مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از ابتدای امسال تا هفته گذشته نزدیک به 2100 تن تخم مرغ خوراکی، بیش از 7 میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار و 2 هزار تن گوشت مرغ صادر شده است.

از سوی دیگر درفصل گرما تقاضا کم است و اصولا نباید قیمت چنین افزایش می یافت به نطر می رسد صادرات عاملی برای گرانی تخم مرغ شده است.

عامل دومی که برای افزایش قیمت تخم مرغ وجود دارد، افزایش هزینه های فراوری پس از اصلاح یارانه ها است که فراوری کنندگان و مسئولان وزارت جهاد روی آن تاکید دارند.

مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در این باره می گوید: اگر در این روز ها افزایش قیمت نسبت به ابتدای سال در بازار دیده می گردد ناشی از افزایش هزینه فراوری بر اثر حذف ارز ترجیحی نهاده ها، اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها و پرداخت مستقیم یارانه به مردم است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2195

به "2 عامل مؤثر در افزایش قیمت تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 عامل مؤثر در افزایش قیمت تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید