دبیرکل UNWTO از یک چالش دردسرساز در گردشگری سخن گفت

به گزارش فروشگاه کوچک، سازمان جهانی جهانگردی برای حل یک چالش جدی دست به کار شد. 11 استراتژی در برابر هجوم گردشگران تدوین شده است.

دبیرکل UNWTO از یک چالش دردسرساز در گردشگری سخن گفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از stratourism، یکی از موضوعات کلیدی در نمایشگاه گردشگری ITB برلین 2019، overtourism است که شهرها و کشورهای زیادی را درگیر نموده و به واسطه هجوم یا حضور انبوه گردشگران در یک مقصد، دردسرهایی را به جود آورده است.

زورآب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی درباره کوشش های این سازمان برای مبارزه با این مسأله، شرح داد: سازمان توریسم جهانی، مدت ها پیش از overtourism یا گردشگری تهاجمی یا گردشگران زیاد در برابر شکلی از گردشگری حرف می زند که در آن برای تعداد افرادی که ممکن است بدون ایجاد تخریب محیط فیزیکی، مالی و اجتماعی و کاهش غیرقابل قبول در کیفیت رضایت بازدیدنمایندگان در یک سایت حضور یابند، برنامه ریزی می شود. در این خصوص ما با یک چالش جدید روبرو نیستیم اما باید بتوانیم گردشگری را به نفع بازدیدنمایندگان و ساکنان به طور یکسان مدیریت کنیم.

وی افزود: سازمان جهانی گردشگری خود را متعهد می داند که برای روبروه و حل این چالش به کشورها کمک کند. به همین دلیل است که در یک گزارش جدید به 11 استراتژی و 68 اقدام برای کمک به درک و مدیریت در حوزه گردشگری پرداخته ایم. این گزارش چگونگی مدیریت گردشگری در مقاصد شهری به نفع بازدیدنمایندگان و ساکنان را مورد آنالیز قرار می دهد و همچنین شامل یک سری مطالعات موردی درباره اقداماتی است که توسط شهرهای سراسر جهان به اجرا در می آید. این کنفرانس در 6 مارس و با همکاری مرکز CELTH، دانشکده علوم کاربردی BREDA و مؤسسه چشم انداز گردشگری اروپا (ETFI) از دانشگاه علوم کاربردی NHL ارائه خواهد شد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت که اساساً ما وقتی در خصوص فقدان مدیریت صحیح و توسعه کنترل نشده گردشگری صحبت می کنیم باید بتوانیم برای کنترل آن به تعامل اجتماعی، مدیریت ازدحام، کاهش بازدیدهای فصلی و برنامه ریزی دقیق بپردازیم. برنامه ریزی که محدودیت های ظرفیتی مقصد و حساسیت های یک مقصد گردشگری را محترم می شمارد.

پولولیکاشویلی در حاشیه نمایشگاه ITB برلین در گفت وگو با رسانه این نمایشگاه، مهمترین اهداف این سازمان را در سال پیشِ رو یادآور شد و بر آموزش، توسعه مهارت ها و مشاغل در گردشگری تاکید نمود.

وی گفت که گردشگری به طور منظم، اقتصاد جهان را 6 درصد در برابر 3.7 درصد در سال 2018 افزایش می دهد و از هر 10 شغل در جهان یکی به گردشگری مربوط است. گردشگری بسیار سریع تر از تجارت جهانی در حال رشد است و یکی از چهار اقتصاد برتر جهان است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری افزود: این سازمان که مسؤولیت گردشگری پایدار را در جهان بر عهده دارد، سال جاری با دقت به برقراری ارتباط و توسعه مهارت ها به منظور تضمین عملکرد کیفیت در گردشگری و اشتغال پایدار در گردشگری تاکید می نماید و دقت نظر دارد.

پولولیکاشویلی بر لزوم نوآوری در عرصه گردشگری تاکید نمود و آن را یک چالش مشترک در اقتصاد جهان دانست و گفت که سهامداران دولتی و خصوصی و مؤسسات آموزشی باید با یکدیگر کار نمایند و سازمان جهانی گردشگری هم به برقراری این هم افزایی جهانی کمک خواهد نمود.

جاده ابریشم مهمترین راستا قرن 21

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری درباره نشست وزیران گردشگری راستا جاده ابریشم، بیان نمود: نشست جاده ابریشم به یک ویژگی دائمی در ITB برلین تبدیل شده است و ما اطمینان داریم که جاده ابریشم به یکی از مهم ترین راستاهای گردشگری در قرن بیست و یکم تبدیل خواهد شد.

وی افزود: از سال 2011، وزرای گردشگری و مقامات سطح بالا از کشورهای راستا جاده ابریشم، همراه با نمایندگان دیگر آژانس های سازمان ملل و بخش های گردشگری خصوصی، در ITB برلین برای بحث و گفتوگو درباره استراتژی های گردشگری مشترک کنار هم جمع می شوند تا به ایجاد جاده ابریشم به عنوان یک راستا گردشگری فرهنگی و یکپارچه بین المللی دست یابند و اکنون 34 کشور از اروپا، خاورمیانه و آسیا در بازاریابی و تبلیغات، ظرفیت سازی، تحقیقات گردشگری و تسهیل سفر در جاده ابریشم با یکدیگر همکاری می نمایند.

پروژه های گردشگری در حال افزایش است، منافع تجاری و منافع ذی نفعان در راستا جاده ابریشم در حال توسعه و پیشرفت است و آگاهی در بین کشورهای جاده ابریشم در رابطه با کمک به حفظ و انسجام فرهنگی، انسجام منطقه ای و تعامل بین فرهنگ کاملاً معین شده است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: گردهمایی سالانه ما تضمین می نماید که توسعه پایدار گردشگری به عنوان رکن اصلی رشد مالی فراگیر در دستور کار این کنفرانس باقی بماند و علاوه بر این، با تجارب غنی در سراسر منطقه، این نشست تضمین می نماید که حرکت جاده ابریشم حفظ و به بخش هایی که نیازمند کمک هستند، کمک شود.

مالزی خانه دوم جهانگردان

پولولیکاشویلی همچنین درباره مشارکت مالزی با برلین در برگزاری نمایشگاه گردشگری 2019، گفت: می خواهم به مالزی تبریک بگویم که شریک برلین در نمایشگاه سال جاری است. مالزی یکی از اعضای مهم سازمان جهانی گردشگری و یکی از فعال ترین اعضای آن است که در سطوح مختلف فعالیت های سازمان و نهادهای حاکم دخیل بوده است. مالزی گردشگری را به عنوان یکی از مهم ترین صنایع مالی خود به دلیل پتانسیل عالی گردشگری در ایجاد شغل، توسعه اجتماعی - مالی و همچنین درآمدزایی و ارزآوری انتخاب نموده است و در حال حاضر دومین مقصد مهم ارزآور در گردشگری بین المللی است.

وی افزود: همه ما شعار مالزی؛ آسیای واقعی را که به دو دهه پیش باز می شود، می دانیم. ورود گردشگران به این کشور از سال 1999 به شدت افزایش یافته است و مالزی را به مقصد اصلی جنوب شرقی آسیا تبدیل نموده است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین گفت که سازمان جهانی گردشگری مالزی را خانه خودش می داند این احساس از آنجا نشأت می گیرد که از سال 2010 سالانه بیش از 25 میلیون توریست بین المللی از مالزی بازدید می نمایند.

پولولیکاشویلی درباره آخرین اقدامات سازمان جهانی جهانگردی، گفت: ما از سال 2007 کنفرانس جهانی گردشگری را هر سه سال یکبار برگزار نموده ایم و پس از برگزاری چهارمین دوره این کنفرانس در پنانگ در سال 2016، در حال حاضر در حال آماده سازی برای پنجمین کنفرانس در ماه آگوست آینده هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 164

به "دبیرکل UNWTO از یک چالش دردسرساز در گردشگری سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل UNWTO از یک چالش دردسرساز در گردشگری سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید