درخواست آلمان از ترکیه برای توقف طرح حمله به شمال سوریه

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر دفاع آلمان با اعلام اینکه ارتش این کشور همچنان از نمودها حمایت می نماید از ترکیه درخواست نموده است که حمله برنامه ریزی شده خود علیه این گروه در شمال سوریه را متوقف کند.

درخواست آلمان از ترکیه برای توقف طرح حمله به شمال سوریه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان از ترکیه درخواست نموده است که حمله برنامه ریزی شده خود علیه نمودها در شمال سوریه را متوقف کند.

وی که در جریان سفر خود به شمال اقتصادی و دیدار با نیروهای آلمانی مستقر در این کشور سخن می گفت توضیح داد که من از این شریک خود در ناتو (ترکیه) انتظار دارم که همه اقدامات لازم را انجام دهد تا منطقه پایدار گردد و اقدامی که به بی ثباتی بیشتر منجر می گردد را کنار بگذارد.

وی همزمان بیان کرد که کشورش همچنان از نمودها در شمال عراق حمایت می نماید. وزیر دفاع آلمان بیان کرد که تحولات اخیر نشان می دهد که تمدید عملیات ارتش آلمان برای حمایت از نمودها و تصویب آن در مجلس کشورمان اهمیت دارد.

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه مجددا از حمله قریب الوقوع کشورش به شمال سوریه اطلاع داد. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا هم از تصمیماتش برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کشور سوریه اطلاع داده و دست ترکیه را برای انجام مداخلات نظامی در این کشور باز گذاشته است.

فراکسیون حزب سبز مجلس آلمان هم در واکنش به این اقدام ترکیه خواهان توقف همه صادرات تسلیحات به ترکیه شده است.

آگنیستسکا بروگر، معاون رئیس فراکسیون حزب سبز آلمان در این باره به هفته نامه اشپیگل گفته است که همچنین همکاری های نظامی با ترکیه باید بلافاصله متوقف گردد.

وی این را یک اشتباه بزرگ نامید که دولت آلمان سال گذشته نسبت به حمله نقض کننده قوانین بین المللی ترکیه به عفرین سوریه خیلی ملایم و با خونسردی واکنش نشان داد و گفت: ما به این ترتیب به رئیس جمهور ترکیه این پیغام را ارسال کردیم که وی نباید در صورت گسترش تجاوزارت نظامی خود از هیچ گونه عواقب جدی آن بیمی داشته باشد.

دولت آلمان همچنین بعد از حمله نیروهای ترکیه به سوریه همچنان مجوز صادرات تتسلیحات بالایی را به ترکیه تصویب می نماید.

بروگر در بخش دیگری از تبادل نظر با هفته نامه اشپیگل بیان کرد که دولت آلمان حالا باید برای ارسال یک پیغام صریح و بی پرده اتحادیه اروپا به اردوغان و برای مقابله با تشدید بیشتر اوضاع سوریه کوشش کند.

اولریک دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان هم بعد از آشکار شدن تصمیمات ترکیه برای حمله به شمال سوریه این مسئله را موضوعی جدی دانسته و تاکید نمود که چنین اقدامی می تواند به تنش زایی بیشتر در سوریه منجر گردد. وی در عین حال منافع امنیتی ترکیه را در منطقه قابل درک دانست.

به همین دلیل دیتمار بارتش، رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان هم از دولت این کشور خواسته است که فشارها بر آنکارا را افزایش دهد.

بارتش که در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی سخن می گفت تاکید نموده است که در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه این کشور باید از ناتو اخراج گردد. وی بیان کرد که ترکیه یک نقض آشکار قوانین بین الملی را اعلام نموده که باورنکردنی است و با اساسنامه ناتو ناسازگار است.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان تاکید نمود که آلمان باید حالا با دیگر شرکای خود در ناتو بر ترکیه فشار حداکثری ایجاد نموده و از جمله عضویت این کشور در ناتو را زیر سوال قرار دهد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در دیداری که هفته آینده برگزار خواهد شد به این موضوع خواهند پرداخت.

ترکیه تصمیم دارد با دخالت نظامی در شمال سوریه یک منطقه حفاظت شده در این منطقه تاسیس نموده و پناهندگان سوری را از ترکیه به این کشور بازگرداند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 421

به "درخواست آلمان از ترکیه برای توقف طرح حمله به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آلمان از ترکیه برای توقف طرح حمله به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید