سخنگوی وزارت خارجه: همکاری کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی اش شایسته نیست، مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم

به گزارش فروشگاه کوچک، انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که دولت کره جنوبی در این ارتباط به مسئولیت و تعهدات قانونی خود عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه: همکاری کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی اش شایسته نیست، مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: همکاری کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی اش به ایران شایسته و رضایت بخش نیست.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی کشور در طول چند روز اخیر گفت: در این مدت شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک در سطوح مختلف بین ایران و کشورهای مختلف بوده و شاهد تماس تلفنی وزیر خارجه با تعدادی از همتایان خود بودیم.

کنعانی بعلاوه در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات ایران و کره جنوبی در خصوص پرداخت مطالبات ایران از سوی این کشور به تهران گفت: مذاکرات ما با دولت کره جنوبی در این ارتباط به وسیله کانال های مختلف و در سطوح مختلف اجرا شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همکاری دولت کره جنوبی در این ارتباط رضایت بخش نیست، ادامه داد: همکاری های دولت کره جنوبی در این ارتباط شایسته نیست و انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که دولت کره جنوبی در این ارتباط به مسئولیت و تعهدات قانونی خود عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعلاوه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات برطرف تحریم ها با تاکید بر اینکه تبادل پیغام ها و دیدگاه ها بین ایران و دیگر طرف های مذاکره کننده برقرار است، اظهار داشت: عدم مذاکرات رسمی و یا عدم برگزاری جلسات رسمی مذاکرات به معنای عدم تعامل و تبادل پیغام نیست.

وی بعلاوه در خصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با ملاقات ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل متحد با رابرت مالی دیپلمات ارشد آمریکایی نیز گفت: جناب آقای ایروانی در این ارتباط توضیحات لازم را دادند و همانطور که پیش از این گفتیم مذاکرات مستقیم دو جانبه ای با آمریکا نداریم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2278

به "سخنگوی وزارت خارجه: همکاری کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی اش شایسته نیست، مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: همکاری کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی اش شایسته نیست، مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید