شهنازی: بودجه ما تعداد رشته های اعزامی به پوکت را مشخص می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: سیزدهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به آنالیز شرایط اردویی تیم ملی وزنه برداری و همچنین آنالیز وضعیت کاروان های اعزامی به بازی های المپیک نوجوانان و بازی های ساحلی پوکت اختصاص داشت.

شهنازی: بودجه ما تعداد رشته های اعزامی به پوکت را مشخص می نماید

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سخنگوی هیئت اجرایی در مورد این نشست گفت: در پی بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از رکوردگیری و اردوی سطح دریای چابکسر، امروز حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری به همراه بهمن زارع سرمربی این تیم جهت ارائه گزارشی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی و مراحل برپایی اردو های آماده سازی در نشست حضور یافته و گزارش کامل و جامعی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: رضازاده و زارع در این نشست با ابراز رضایت از روند آماده سازی اردونشینان اعلام کردند که اردوهای شان به صورت پیوسته و منظم از 10 اسفند ماه شروع شده و امروز مرحله چهارم از اردوی 7 مرحله ای آنها برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی اینچئون به اتمام می رسد تا مرحله بعدی اردوی خود را در مجارستان برپا نمایند.

شهنازی یاد آور شد: سرمربی تیم ملی وزنه برداری در این نشست به ارزیابی وزن به وزن اردونشینان و همچنین رقبای آسیایی پرداخت که گزارشات فوق نشان دهنده برنامه ریزی خوب این فدراسیون برای آماده سازی اردونشینان بود. خوشبختانه اعضای هیئت اجرایی نیز ضمن مطرح کردن سئوالات و دغدغه های خود در مورد این تیم، ابراز رضایت شان را از فعالیت های مسئولان این رشته اعلام داشته و عنوان کردند که همانند گذشته از این فدراسیون حمایت خواهند کرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک موضوع بعدی جلسه هیئت اجرایی را آنالیز وضعیت کاروان اعزامی ایران به دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان عنوان داشت و گفت: همان گونه که آگاه هستید هدف از برگزاری بازی های المپیک نوجوانان که دومین دوره آن اواخر مرداد در نانجینگ چین برگزار خواهد شد معرفی منشور و روح المپیک و المپیزم به قشر جوان و نوجوان است تا با اهداف اصلی و شعار المپیک که همان برادری و برابری و رقابت سالم است، آشنا شوند.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های المپیک نوجوانان گفت: در این دوره از بازی ها نیز همانند دوره قبل توجه اصلی بر آموزش شرکت نمایندگان در تمامی ابعاد ورزش و همچنین مسایل فرهنگی است که ما هم بالطبع برای این موضوع برنامه های متنوعی را در نظر گرفته ایم که شامل آماده سازی بسته های آموزشی با محتوای تاریخ و فرهنگ کشورمان و همچنین ورزش در ایران است. البته از بحث حضور برای رقابت و مدال آوری نیز غافل نخواهیم بود.

سخنگوی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه کاروان اعزامی ایران محدود و کیفی است گفت: خوشبختانه ترکیب نهایی کاروان هفته گذشته مشخص و نهایی شد. 17 ورزشکار ما در این بازی ها که از 25 مرداد تا 6 شهریور برگزار می شود در تکواندو (2 سهمیه مردان و یک سهمیه بانوان)، کشتی فرنگی (2 سهمیه)، وزنه برداری (2 سهمیه)، والیبال ساحلی (2 سهمیه)، شنا (2 سهمیه)، دوومیدانی (3 سهمیه)، جودو (یک سهمیه)، سوارکاری (یک سهمیه) و تیراندازی (یک سهمیه بانوان) است که امیدواریم نتایج قابل قبولی به دست بیاورند.

شهنازی در مورد مراسم حمل مشعل این دوره از بازی ها نیز گفت: قطعا در جریان هستید که مراسم حمل مشعل این بازی ها نیز با یک نوآوری و ایده خلاقانه همراه بوده؛ بدین صورت که نوجوانان در ساعت هایی مشخص در هر کشور می بایست پای کامپیوترهای خود می نشستند و با انجام چند بازی اینترنتی در حمل مشعل مجازی حضور می یافتند. خوشبختانه ما با اطلاع رسانی خوب و مناسبی که داشتیم توانستیم رکورد منطقه را با حضور بیش از 1800 شرکت نماینده بزنیم و حضوری ارزشمند در این رویداد فرهنگی داشته باشیم. جا دارد از تمام رسانه ها، آموزش و پرورش و نوجوانانی که در این امر مشارکت کردند تقدیر و تشکر کنم.

وی بحث بعدی مطرح شده در جلسه را بحث کاروان اعزامی به چهارمین دوره بازی های ساحلی در پوکت تایلند عنوان داشت و اضافه نمود: در ادامه جلسه هیئت اجرایی با توجه به حضورم در نشست سرپرستان کاروان های شرکت نماینده در این دوره از بازی ها، گزارشی کامل از روند آماده سازی شهر میزبان برای برپایی این دوره از بازی ها ارائه دادم تا اعضای هیئت اجرایی در جریان روند این دوره از بازی ها قرار گیرند. در ادامه نشست نیز اصغر رحیمی گزارشی فنی در مورد رشته های کاندید اعزام و همچنین افزایش تعداد رشته ها در این دوره از بازی ها ارائه داد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با تاکید بر این موضوع که تعداد رشته ها و نفرات اعزامی به بازی های آسیایی را وضعیت و شرایط اقتصادی و بودجه کمیته ملی المپیک مشخص خواهد نمود یادآور شد: آن چیزی که مشخص است در بازی های آسیایی ساحلی پیش رو تعداد رشته ها افزایش یافته و اتفاقا رشته هایی اضافه شده که ما در آن شانس کسب مدال هم داریم اما با توجه به زمان مناسبی که در اختیار داریم، مقرر شد با آنالیز دقیق تر به خصوص در بحث اقتصادی و بودجه تکلیف کاروان اعزامی و رشته ها و نفرات را مشخص کنیم.

وی در سرانجام گفت: بازدید از اردوی آماده سازی تمام رشته های اعزامی، نشست رو در رو با مسئولان و کادر فنی تک تک فدراسیون ها، تزریق منابع اقتصادی، آنالیز دغدغه ها و مسائل ملی پوشان، نشست با اصحاب رسانه و .... در دستور کارمان قرار گرفته تا انشاالله بتوانیم حضوری ارزشمند در بازی های پیش رو داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 237

به "شهنازی: بودجه ما تعداد رشته های اعزامی به پوکت را مشخص می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهنازی: بودجه ما تعداد رشته های اعزامی به پوکت را مشخص می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید