طعم متفاوت پلو بندری را با این دستور تجربه کنید

به گزارش فروشگاه کوچک، پلو بندری یکی از غذاهای سنتی و محلی جنوبی است که طعم خوشمزه و بی نظیری دارد و روش پخت و درست کردن آن در شهرهای مختلف، فرق دارد.

طعم متفاوت پلو بندری را با این دستور تجربه کنید

با حدس زدن از روی نام پلو بندری و در صورت آشنایی با طبع غذایی بندری های عزیز می توان تا حدودی به ماهیت این غذا پی برد. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا طرز تهیه پلو بندری را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پلو بندری

  • برنج محلی 4 پیمانه
  • تن ماهی 2 قوطی
  • پیاز بزرگ 2 عدد
  • شوید تازه خرد شده 1 لیوان بزرگ
  • گوجه فرنگی میانه 3 عدد
  • سیر درشت 3 حبه
  • پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری
  • زردچوبه یک قاشق مرباخوری
  • فلفل سبز تند میانه 2 عدد
  • زعفران دم نموده 3/1 فنجان
  • روغن مایع و آب به اندازه لازم
  • ادویه ماهی1 قاشق مرباخوری
  • ادویه پلویی1 قاشق مرباخوری
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه لازم

طرز تهیه پلو بندری

پلو بندری غذایی با طعم منحصربه فرد و عالی است که به اشکال مختلف با استفاده از گوشت قرمز، گوشت مرغ درسته یا ریش ریش شده، تن ماهی یا میگو درست می گردد.

مرحله اول

برای تهیه پلو بندری خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید سپس در یک تابه اندازهی روغن بریزید تا داغ گردد و پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم

حالا سیرها را که نگینی خرد نموده اید اضافه و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد گردد. سپس زردچوبه را بریزید و دوباره چند ثانیه تفت دهید تا پیاز و سیر خوش رنگ و طلایی شوند.

مرحله سوم

فلفل های سبز را خرد و به ترکیب مواد اضافه کنید و حدودا یک دقیقه تفت دهید. اگر نمی خواهید پلو خیلی تند گردد، فقط یک فلفل بریزید.

مرحله چهارم

بعد از آن تن ماهی را که به مدت 20 دقیقه در آب جوشانده و روغن آن را گرفته اید به ترکیب مواد اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا تکه های ماهی از هم جدا شوند.

مرحله پنجم از تهیه پلو بندری

حالا نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه ماهی، ادویه پلویی، زردچوبه و پودر تخم گشنیز را هم روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید، 1 الی 2 دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد گردد.

مرحله ششم

بعد از آن گوجه ها را پوست بگیرید و ریز خرد و به ترکیب مواد اضافه کنید. خوب تفت دهید، تا بافت گوجه ها نرم و پوره ای شکل گردد.

مرحله هفتم

سپس شوید تازه را خرد و یک لیوان بزرگ از آن را به ترکیب اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید. بعد از آن یک لیوان آب را هم روی مواد بریزید.

مرحله هشتم

وقتی آب به جوش آمد اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه ریز جوش بزند و آب کامل به بافت میانی مواد وارد گردد تا کاملا بپزند. بعد از آن حرارت را خاموش کنید.

مرحله نهم

در این مرحله به اندازه 5 تا 6 لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و اندازهی نمک به آن اضافه کنید، روی حرارت میانه قرار دهید تا آب به جوش آید .

مرحله دهم از تهیه پلو بندری

حالا برنج ها را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا 3/2 آب به خورد برنج ها برود. سپس مواد میانی را روی برنج بریزید و آرام یک هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

نکته: اگر برنج شما تازه نیست، بهتر است آن را یک و نیم تا 2 ساعت قبل از طبخ در آب خیس کنید.

مرحله یازدهم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن بریزید تا گرم گردد، برای ته دیگ، نان یا سیب زمینی های حلقه شده را در کف قابلمه بچینید. اگر به پلوهای مخلوط علاقه دارید، طرز تهیه یک پلو مخلوط خوشمزه با گوشت را بخوانید.

مرحله دوازدهم

روی ته دیگ، یک لایه برنج اضافه کنید، سپس روی آن چند قاشق زعفران دم نموده بریزید، دوباره یک لایه برنج و چند قاشق زعفران، بریزید تا مواد تمام شوند.

مرحله سیزدهم از تهیه پلو بندری

وقتی برنج و زعفران تمام شد، دم کنی را بگذارید تا غذای شما روی حرارت ملایم خوب دم بکشد، بعد از حدودا یک ساعت آن را از روی حرارت بردارید. در آخر پلو بندری را در ظرف مناسب بکشید و همراه با انواع دورچین، سالاد دلخواه، ترشی بندری و یا سبزی خوردن سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی این غذا برای مهمانی های زمستانی خیلی می چسبد را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2283

به "طعم متفاوت پلو بندری را با این دستور تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم متفاوت پلو بندری را با این دستور تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید