لاریجانی: آماده گسترش همکاری های مالی با ویتنام هستیم

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 19 فروردین) در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با نگوئیم تای کیم نگان رئیس مجلس ویتنام دیدار و تبادل نظر کرد.

لاریجانی: آماده گسترش همکاری های مالی با ویتنام هستیم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

رئیس مجلس در این دیدار درباره گسترش همکاری های مالی ایران و ویتنام اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: پایه همکاری های مالی مابین دو کشور برقراری سیستم بانکی است و تا زمانی که مبادلات پولی و بانکی بین دو کشور صورت نگیرد، امکان گسترش همکاری ها وجود ندارد.

وی در مورد همکاری های فرهنگی بین ایران و ویتنام و بزرگداشت روز ویتنام در ایران و همچنین روز ایران در ویتنام اعلام آمادگی و مطرح نمود: وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه آموزش و پرورش در مورد همکاری های فرهنگی می توانند به دنبال گسترش فعالیت های مشترک باشند.

رئیس مجلس ویتنام نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش روابط مالی بین ایران و ویتنام مطرح نمود: برای گسترش روابط تجاری ایران و ویتنام باید سازوکار جدید بانکی میان دو کشور تعریف و عملیاتی گردد که این موضوع را از اولویت های خود پس از بازگشت به ویتنام قرار خواهیم داد.

وی همچنین خواهان برگزاری بزرگداشت روز ویتنام در ایران و روز ایران در ویتنام شد و مطرح نمود: ویتنام علاقه مند به گسترش همکاری های فرهنگی و حتی آموزش زبان فارسی در ویتنام است تا از این طریق بتوانیم روابط فرهنگی با ایران را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 282

به "لاریجانی: آماده گسترش همکاری های مالی با ویتنام هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی: آماده گسترش همکاری های مالی با ویتنام هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید