مدت زمان الزام برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی می گوید مدت زمان در نظرگرفته شده برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است درحالی که فرایندهای صادراتی و وارداتی به کشور زمان بر است و با تشدید تحریم ها نیز این زمان افزایش یافته است.

مدت زمان الزام برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است

بهزاد محقق حضرتی، نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت وگو با پانا بیان کرد: الزام به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات از موضوعاتی است که انتقادهایی به آن مطرح است. ممکن است تعداد انگشت شماری از صادرکنندگان باشند که ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگردانده باشند اما این شامل حال بسیاری از صادرکنندگان نیست.

وی اضافه کرد: مدت زمان در نظرگرفته شده برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است درحالی که فرایندهای صادراتی و وارداتی به کشور زمان بر است و با تشدید تحریم ها نیز این زمان افزایش یافته است. به طور مثال باید مواد اولیه خریداری شده و پس از فرآیند تولید صادر شود که معمولا با محدودیت های اعمال شده زمانی تداخل دارد.

محقق حضرتی بیان کرد: بخشی از ضوابط مربوط به وزارت صمت است که باید کار کارشناسی ان را انجام دهد اما متاسفانه به جای رسیدگی درست اتهام هایی به صادرکنندگان مطرح می شود.

به طور معمول معوقاتی که همراه با جرائم تبدیل به تسهیلات جدید می شوند نیز در آمارها لحاظ می شود درحالی که این تسهیلات در گذشته اخذ شده و به دلیل معوق شدن با اضافه شدن جرائم تبدیل به تسهیلات جدید شده اند

وی با بیان اینکه آمار دریافت تسهیلات توسط بخش تولید واقعی نیست، گفت: به طور معمول معوقاتی که همراه با جرائم تبدیل به تسهیلات جدید می شوند نیز در آمارها لحاظ می شود درحالی که این تسهیلات در گذشته اخذ شده و به دلیل معوق شدن با اضافه شدن جرائم تبدیل به تسهیلات جدید شده اند بنابراین نباید در امارها به صورت کامل لحاظ شوند بنابراین می توان گفت در مورد تسهیلات ارایه شده به بخش های مختلف اقتصادی در کشور با نوعی امارسازی روبرو هستیم.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: البته ممکن است از نقطه نظر دفاتر بانکی درست به نظر برسد اما آمارها به طور دقیق نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1634

به "مدت زمان الزام برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان الزام برای بازگرداندن ارز حاصل از کشور محدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید