کانادا 100 میلیون دلار یاری مالی در اختیار اردن قرار می دهد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: کانادا قول داده است تا 100 میلیون دلار یاری مالی و مالی در اختیار اردن قرار دهد تا این کشور بتواند با تاثیرات منفی ناشی از بحران مقابله کند.

کانادا 100 میلیون دلار یاری مالی در اختیار اردن قرار می دهد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ تشدید بحران داخلی سوریه و ورود فزاینده آوارگان سوری به کشورهای همسایه از جمله اردن فشار زیادی را بر این کشورها وارد نموده است. دولت کانادا قول داده است تا 100 میلیون دلار یاری اقتصادی در اختیار اردن قرار دهد.

جان بیرد وزیر خارجه کانادا در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، پیشنهاد اعطای یاری اقتصادی 98.4 میلیون دلاری را به دولت اردن ارائه نموده تا این کشور بتواند با تاثیرات ناشی از ورود مهاجران سوری مقابله کند.

پیشنهاد یاری اقتصادی کانادا به اردن پس از دیدار روز یکشنبه وزیر خارجه کانادا با ناصر جوده وزیر خارجه اردن مطرح شده است. دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سوریه رایزنی کردند.

این اقدام دولت اوتاوا در حالی است که آمریکا روز شنبه گفت که هواپیماهای جنگنده اف16 و موشک های پاتریوت خود را پس از انجام مانور مشترک نظامی با اردن، در خاک این کشور نگه خواهد داشت.

این تحولات در حالی است که آمریکا میخواهد ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه را آنالیز کند. 14 ژوئن نیز باراک اوباما به دولت دستور داد تا ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی به شبه نظامیان سوریه را شروع کند.

دولت آمریکا دمشق را به استفاده از سلاح های شیمیایی بر ضد شبه نظامیان متهم نموده است. آمریکا پیش از این استفاده از سلاح های شیمیایی را خط قرمز سوریه اعلام نموده بود. دولت سوریه به شدت اتهامات مطرح شده را رد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 259

به "کانادا 100 میلیون دلار یاری مالی در اختیار اردن قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا 100 میلیون دلار یاری مالی در اختیار اردن قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید