60 درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری و رسانه ای سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، الکس هو عصر شنبه 15 اردیبهشت در نشست ورود به بازار نشر در چین که در سالن بین الملل نمایشگاه کتاب برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های گروه صادرات و واردات انتشارات بین المللی دولتی چین توضیح داد: شصت درصد نشر کشور چین برعهده این گروه بزرگ است که در سال 1986 تاسیس شده و از بزرگترین موسسات تجاری کتاب در آسیاست.

60 درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وی ادامه داد: در سال2017 با رشد 5/14 درصدی نسبت به سال 2016 بیش از دویست هزار عنوان کتاب جدید در چین منتشر شد که 6/24 مورد آن مربوط به کتاب کودک بوده است و به طور کلی 51 درصد فروش سال 2017 به کتاب کودک اختصاص داشته باشد.

هو درباره خرده فروشی کتاب در کشور چین گفت: 3/1میلیون کتاب در فروشگاه های کتاب این کشور فروخته شده که نشان می دهد کتاب غیرمجاز هنوز بازار ویژه خود را دارد و این رشد چشمگیر عمدتا در پکن، شانگهای، گوانجو و شنزه بوده است.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین المللی دولتی چین با اشاره به فروش یک و نیم میلیون عنوان کتاب در سال 2017 در فروشگاه های مجازی کتاب بیان کرد: رقم این فروش به حدود سه میلیارد دلار می رسد و به طور کلی این رقم از سال 2012 پیوسته در حال افزایش است و بیشترین فروش کتاب های مجازی به حوزه علوم اجتماعی و کتاب کودک و نوجوان اختصاص دارد.

وی در ادامه این نشست با معرفی سه موسسه مجازی که در حوزه کتاب فعالیت می نمایند توضیح داد: دانگ دانگ، آمازون و جی دی در حوزه فروش آنلاین کتاب فعال هستند و وی چت هم به تازگی وارد این بازار شده است.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین المللی دولتی چین، درآمد حاصله از فروش کتاب های الکترونیکی و روزنامه های دیجیتالی را رقمی معادل یک میلیارد دلار بیان کرد و گفت: از سال 2006 تا 2013 سود سالانه فروش مجازی کتاب به طور متوسط 78 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص موسسه دانگ دانگ نیز اظهار کرد: دانگ دانگ بیش از 15میلیون کاربر دارد و دویست هزار عنوان کتاب الکترونیکی را در دسترس عموم قرار داده است.

هو اضافه نمود: در سال 2014 شصت و شش میلیون کتاب به وسیله دانگ دانگ به فروش رفته که بیست درصد از کل فروش کتاب های الکترونیک چین را دربر می گیرد.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین المللی دولتی چین با اشاره به وضعیت کتاب های شنیداری در چین توضیح داد: بیش از پانزده سکو یا محل عرضه کتاب های شنیداری در چین وجود دارد.

وی لیزی من را در این زمینه مثال زد و گفت: این موسسه صدمیلیون کاربر دارد و بیش از پانصد ناشر با این موسسه همکاری می نماید اما موسسه محبوب تر تینگ نام دارد که 450 میلیون کاربر دارد و یک میلیون کتاب شنیداری را در اختیار عموم قرار داده است.

هو ویژگی های نمایشگاه بین المللی کتاب پکن را برشمرد و اضافه نمود: شرکت صادرات و واردات انتشارات دولتی چین سازمان دهنده نمایشگاه است و از سال جاری قرار است در کنار آن نمایشگاه کتاب کودک نیز برپا گردد.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین المللی دولتی چین مساحت این نمایشگاه را 92هزار مترمربع بیان کرد و اضافه نمود: این نمایشگاه روزانه سیصدهزار بازدیدنماینده دارد و حدود 5 هزار و دویست ناشر برای شرکت در آن ثبت نام نموده اند.

وی از حاضران دعوت کرد تا از 22 تا 26 آگوست برای بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب پکن مهمان چین باشند.

نانسی او نیز به عنوان عضو کمیته اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب پکن در ادامه نشست از فعالیت موسسه همکاری های انتشاراتی پکن گفت و اظهار کرد: این موسسه با دورهم جمع کردن بیش از ده ناشر بزرگ این افراد را با فعالان حوزه چاپ و نشر، ناشران داخلی و خارجی و نویسندگان آشنا می نماید و امیدوارم ایرانی ها نیز در سال آینده در برنامه های این مجمع شرکت نمایند.

یادآوری می گردد، سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار نه به کتاب نخواندن از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 327

به "60 درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید